-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ez sem kevés, de a pesszimistább prognózisok ennél is meredekebb látogatottságeséssel számolnak.
Meredeken, 67 százalékkal esett vissza a The Times internetes változatának látogatottsága annak köszönhetően, hogy a kiadó az oldalon megjelenő tartalmak eléréséért a hónap eleje óta pénzt kér. A Rupert Murdoch kezében lévő patinás napilap – melynek nyomtatott változatából éppen a múlt héten jelent meg a világcsúcsnak számító hetvenezredik kiadás – július 2-a óta fizetős: a bevezető akció keretében 30 napnyi hozzáférés 1 fontba kerül, de később ugyanezért az összegért már csak egynapi előfizetést jár majd, egyhétnyi olvasás ára pedig 2 font lesz.
Amint a The Observer hétvégi írásából kiderül, a weboldal látogatottsága már az új konstrukció bevezetése előtti öt hétben, ahogy megkezdődött a személyes adatok megadásával járó kötelező regisztráció, 58 százalékot zuhant, így a fizetős rendszer valódi startja után már jóval szerényebb mértékben apadt. Az adatok szerint – melyek egy webes statisztikákat készítő cégtől, az Experian Hitwise-tól származnak – az első „csak fizetős” héten a regisztráció előtti látogatószám 33 százaléka volt csak mérhető.
Ez ugyan komoly zuhanás, de voltak olyan prognózisok is, melyek 90 százalékos olvasóvesztéssel számoltak. Elképzelhető ugyanakkor, hogy a kedvezményes első havi előfizetési lehetőség valamelyest tompította a lépés hatását – jegyzi meg az Observer.
A Times Online merész előfizetéses kísérletét fokozott figyelemmel követi a lapkiadói szakma, mely a nyomtatott kiadások példányszámának folyamatos apadása és az online hirdetési bevételek csökkenése miatt jó ideje keresi a szerkesztőségek finanszírozásának új módozatait.