-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A szabadegyetemi program a diszlexiások idegennyelv-tanulásáról négy éven át folytatott tanszéki kutató¬munka eredményeit mutatja be vendégelőadók közreműködésével.
Az előadás-sorozat célja minél több pedagógust, szülőt és diszlexiás fiatalt ráébreszteni arra, hogy ez a részképesség-zavar nem zárja ki a sikeres nyelvtanulást, csak a megszokottól eltérő megközelítésre van szükség. A kurzuson szó lesz a diszlexiások nyelvtanulási motivációjáról, tapasztalataikról, illetve a jól használható nyelvtanítási módszerekről és technikákról is. A hazai kutatások mellett a nemzetközi szakirodalom eredményeibe is betekintést kap a hallgatóság. A törvényi háttér tárgyalása során kitérünk a diszlexiásoknak nyújtható kedvezményekre, felmentésekre, illetve arra, hogy az egyes nyelvvizsgaközpontok milyen mértékben veszik figyelembe a diszlexiát.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A további előadások és az előadók:
4, október 17. Diszlexiások a nyelvórán: tanári tapasztalatok, jogszabályi háttér
(Kontra Edit, egy. doc.)
5, október 24. Diszlexiás nyelvtanulók motivációja
(Csizér Kata, egy. adj.)
6, november 7. Diszlexiás csoportokban alkalmazható tanítási módszerek
(Kálmos Borbála, mb. ea. és Simkó Judit, vezetőtanár)
7, november 14. Gondolattérképek és memóriamankók a diszlexiás nyelvtanulásban
(Sarkadi Ágnes, mb. ea.)
8, november 21. Diszlexia és nyelvtanulás: a szülő szerepe
(Kontra Edit, egy. doc. és Mandják Gertrúd, mb.ea.)
9, november 28. A diszlexiával társuló pszichés- és magatartászavarok
(Vámos Gabriella, PhD hallgató)
10, december 5. Diszlexia és a nyelvvizsgák
(Kálmos Borbála, mb. ea.)
Időpont: hétfő 18–19 óra (helyfoglalás 17:30-tól)
Helyszín: ELTE Bölcsészettudományi Kar,
1088 Budapest, Múzeum körút 4,
F ép., Kerényi terem
Részvételi díj: 1000Ft/előadás;
pedagógusok számára a rendszeres részvételről
tanfolyami igazolást adunk.
Kapcsolat: tartalom: Kontra Edit, <kontra.h.edit@btk.elte.hu>;
szervezés: Tomsics Nóra, 06205258095,
<tomsics.nora@btk.elte.hu>
Web: http://seaswiki.elte.hu/szabadegyetem/diszlexia
Kísérje figyelemmel az „Esélyegyenlőség a nyelvtanulásban” kutatócsoport honlapját! http://esely.elte.hu