-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy talpraesett és feltehetőleg fiatal New Jersey-i középiskolai tanár, Grace Poli bevonta a spanyolajkú fiatalok angoloktatásába az iPodot. A siker nagy, bár a módszer nem új: a zene és a nyelvtanulás kapcsolatára már többen rájöttek, iPodot azonban még nemigen vetett be senki – számolt be róla az iot.hu.
Az iPoddal történő nyelvoktatás lényege, hogy a gyerekek készítenek egy listát azokról a dalokról, amelyeket a tanórán fel szeretnének dolgozni. Grace Poli végighallgatja őket, pedagógiai szempontból kiszűri a használható és kevésbé használható darabokat, és az órán a dalszövegek segítségével ismerteti a nyelvtani problémákat. A diákok a módszerrel jelentős szókincsre is szert tesznek.
A tanár és ötletgazda maga is érintett a kérdésben. „A testvéreim Ecuadorból jöttek az USA-ba, és elég nehezen alkalmazkodtak, mert nem tudtak elég jól angolul. Ezért döntöttem el, hogy segíteni fogok a diákoknak az angoltanulásban” – mondta.
A program, amelyet az iPod maga is támogat, változó időtartamig szponzorálja a diákokat – van, akiket csak néhány hónapig, van, akiket akár évekig is. A számonkérés hagyományos módon: tesztekkel, vizsgákkal történik. Az oktató elmondása szerint az eddigi eredmények igen biztatóak.