-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ugyan a 145 millió felhasználójával a Twitter még elmarad a Facebook-tól, de gyorsan nő és harmadikként mögötte lohol.
A Twitter-láz nem csillapodik: a szolgáltatásnak már több mint 145 millió felhasználója van, és a mobil eszközök terjedése is segíti növekedésüket, ráadásul az okostelefonokon is egyre többen használják a „netes SMS-t” – írja blogjában Evan Williams, a Twitter társalapítója és vezetője.
Williams a közelmúlt statisztikáit teszi közzé és értékeli, majd megállapítja, hogy közel 300 ezer külső alkalmazást írtat a Twitterre, a Twitterhez kapcsolódóan, s ezek között nem kevés az üzleti céllal megírott program, szolgáltatás. A növekedéssel is elégedettek lehetnek, mivel április közepe óta 62 százalékkal nőtt a mobilos használat, s ezek között 5 százalékról 16 százalékra emelkedett az új felhasználók aránya. Az aktív Twitter-használók közül 46 százaléknyian mobilról veszik igénybe a szolgáltatást (a komoly terjeszkedés mögött például az áll, hogy a Twitter áprilisban megvásárolt egy olyan céget, a Tweetie-t, mely azóta a hivatalos iPhone-megoldást nyújtja, emellett mind a RIM készülékeire, mind az androidos mobilokra kínálnak technológiát).
A felhasználók 78 százaléka a hivatalos webes oldalt használja, 14 százalékuk a mobilosat, nyolc százalékuk SMS-t, szintén nyolc százalékuk az iPhone-os szolgáltatást, és hét százalékuk a BlackBerryre kitalált technológiát.