-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), és a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a tanárképzés átalakításáról szóló tervezet néhány pontjával ért csak egyet, mint például a hosszabb gyakorlati idő bevezetése. Úgy vélik, legkevésbé a bolognai képzés az okozója a pedagóguspálya népszerűtlenségének, sokkal inkább a szégyenteljesen alacsony bérek tehetnek erről – írja a Magyar Nemzet.
Ahogy arról hírt adtunk, megváltoztatná a pedagógusképzés rendszerét a kormány, többek között az általános és középiskolai tanárképzések szétválasztásával, a gyakorlati idő növelésével, illetve a kétszakos, egyciklusú, osztatlan képzés visszaállításával.
A pedagógusok is szükségesnek tartják a tanárképzés korszerűsítését és egyetértenek azzal, erősíteni kell a gyakorlati képzést annak érdekében, hogy valóban kiderüljön, a leeendő tanár alkalmas-e a pályára.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
„Égető szükség van a pedagóguspálya vonzóvá tételére, hiszen 10-15 éven belül nyugdíjba megy a tanárok 60-70 százaléka” – mondta el Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke, majd hozzátette: a gyakorlati idő erősítése jó terv, de nem a képzés végére, hanem korábbra kellene tenni a gyakorlatot. Galló Istvánné, a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke kifogásolta, hogy a sajtóból értesül a változásokról. A PDSZ és PSZ elnökei egyetértenek abban, hogy jelenleg nem indokolt az általános és középiskolai tanárképzés szétválasztása.
Előbbi úgy véli, mivel még nem végzett a legelső bolognai évfolyam, ezért nem érdemes következetéseket levonni a munkaerő-piaci helytállásukkal kapcsolatban. Galló Istvánné pedig elmondta, biztosítani kell az átjárhatóságot a középiskolai és általános iskolai tanári fokozat között.
Valamint azt is szóvá tette, félő, hogy a hatéves képzési idő riasztólag hat majd a fiatalokra. Mindkét szakszervezet támogatja a gyakorlati képzés arányának növelését, viszont az elméleti oktatással párhuzamos, nem végzősként megkezdett gyakorlatot ajánlanak.