-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A poén megszületik, valaki felkapja, és elindul a netes karrier: így kezdődik egy weben terjedő poén sikersztorija. 2009 legjobbjait megtalálja cikkünkben.
Ha valaki annyit mond egy társaságban: „ne fürgyé le”, rögtön tudjuk, mire gondol, és kitör az általános közröhej. Arra talán már nem is emlékszik a többség, hogy honnan indult az interneten terjedő poén, de valamilyen formában mindenki találkozott már vele. A háromszónyi sikerpoén szép példája az úgynevezett internet-meme, vagy magyarosan mém kialakulásának. A netes mém ez esetben olyan poént jelent, ami (még ha nem is frenetikusan humoros) óriási karriert fut be annak köszönhetően, hogy valaki felkapja, és elindítja az interneten.
Magyar példából sincs hiány, de a nemzetköziek közül is bőven lehet mazsolázni. Ezeket szedte össze a techline.hu cikke.
Ilyen például a „kanadai mókus”, ami egy családi fotóba került bele az utolsó pillanatban. A vicces kedvű állatkának azután akkora sikere lett, hogy netes karrierje során aligha kerülte el olvasóinkat. A poén alapja annyi volt, hogy a mókus képét számtalan képre illesztették oda Photoshoppal: „tárgyalópartnerei” Putyintól Obamáig terjednek.
Szintén családi eseményből indult a David After Dentist (vagyis: David a fogorvos után) című videó sikersztorija. Az apuka töltötte fel a Youtube-ra a fogatlan kisfiáról készült videót. Ami a történet felkapottságát illeti, azóta már komoly üzlet fejlődött ki a dologból: David weblapján pólót, sapkát is lehet venni.
Egy-egy videóból vagy képből, szövegből persze attól még nem lesz mém, hogy vicces – ehhez először fel kell kapnia a netes közönségnek. Onnantól kezdve azonban a határ a csillagos ég: továbbfejlesztett poénok hada születhet egyetlen mókás ötletből.