nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A hírnév árnyoldala a Twitteren

A Twitter sem fenékig tejfel: sok híresség szakít a mikrobloggal, miután kiismerte annak árnyoldalait.

MTI / Reuters | 2010. szeptember 16.
|  

Szinte minden napra esik egy bejelentés, hogy ez vagy az a híresség, sztár szakított a twitterezéssel. A tiniidol Miley Cyrus, Amanda Bynes, a Hajlakk sztárja és legutóbb az énekes John Mayer kezdetben élvezte a rajongóikkal való napi kontaktust, de egy idő után terhessé vált számukra ez a közelség.

A Twitter kétségtelenül rövidre zárja a sztárok és a közönségük – követőik – közötti kapcsolatot – magyarázta Robert Thompson, a Syracuse Egyetem televíziózással és populáris kultúrával foglalkozó professzora.

Amikor azonban mondjuk egy-egy sztár bejegyzése rosszul sül el, és a rajongók lecsapnak rá, az új médium rögtön kényelmetlenné válik számára. „Sok celebritás szembesül a régi mondással: a családiassággal elvész a tisztelet. Régen azt gondoltuk, hogy a sztárok távoli lények, akikkel nem lehet kapcsolatba lépni. A Twitter változtatott ezen, de ebbe sok híresség belefáradt” – fejtette ki Thompson.

Paul Levinson, a New New Media szerzője szerint a Twitter válaszúthoz érkezett: akik a követőik miatt szálltak fel a szekérre, azok mostanság értékelik át, hogy vajon megfelel-e nekik ez a médium.

„Lesznek, akik folytatják, mert számukra ez a legjobb, amit tehetnek. Mások számára azonban fájdalmas teherré válik” – vélte Levinson.

Ricky Gervais brit színész (A hivatal, Futottak még), aki tavaly decemberben csatlakozott a Twitterhez, mert az Arany Glóbusz-díjátadó házigazdájaként ezt elvárták tőle, egy hónappal később már ki is ugrott. Mint utolsó üzenetében írta: „befejezem ezeket a csevejeket, mert nem látom értelmét”.

Azért korántse gondolja azt senki, hogy tömeges Twitter-exodussal állunk szemben – hangsúlyozta Bonnie Fuller, a HollywoodLife.com celebhonlap főszerkesztője. „Minden kiugrott hírességre tíz újabb belépő jut. Sokak számára egyszerűen túl sok haszonnal jár a csivitelés. A hírességek nagy lehetőséget látnak a rajongóikkal való üzenetváltásban: háttérinformációkkal etetik őket és közvetlen visszajelzéseket kapnak tőlük” – mutatott rá Fuller.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X