nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bloggerman77: @mondoga: "Ha netán blogi elfelejtene válaszolni..." Ezt írtad, nem? Fejesnek írtad, de en...
    2019. 09. 21, 21:27  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @bloggerman77: Tanulj meg olvasni, mielőtt kötözködni kezdesz! A Fejesnek címzett válaszom...
    2019. 09. 21, 20:19  Hun‒ugor géntangó
  • mondoga: @bloggerman77: Szállj le rólam, Fejes Lászlónak írtam, nem neked. (Pisa-teszt, óh :D)
    2019. 09. 21, 20:09  Hun‒ugor géntangó
  • Roland2: @Kincse Sz. Örs: Elfoglaltságaim miatt csak rövidebben tudok reagálni:az, hogy - nagyon - ...
    2019. 09. 21, 19:08  Anti-PC shaming
  • bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu): Blaško - a Blazej név becéző alakja, Balázska; Milata/Milota/Mil...
    2019. 09. 21, 18:44  Hun‒ugor géntangó
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A hibát is tudni kell szimulálni

Ma már nem a gép sakktudásában mérjük a mesterséges intelligenciát, hanem 3D lövöldözős játékkal.

nyest.hu | 2009. szeptember 10.
|  

1950-ben Alan Turing vezette be a róla elnevezett híres tesztet, ami megállapítja, hogy egy gép nevezhető-e intelligensnek. Turing tesztjében az alanynak szöveges interakcióval kell eldönteni a másik beszélgető félről, hogy gép-e vagy ember, azazhogy a teszt kikerüli a hangképzés problematikáját.

Egészen a közelmúltig a gépek intelligenciáját azzal tesztelték, hogy hogyan tud játszani különböző tábla- vagy kártyajátékokban, mint például a sakk, a go vagy a bridzs.

Újabban viszont már 3D-s játékokban teszik próba elé a számítógépeket – írja az Economist.

Idén Milánóban rendezik szeptember 7-től 10-ig a Számítógépes intelligencia és játékok című szimpóziumot, amelyen sor kerül egy 2K BotPrize nevű versenyre. A verseny lényege, hogy gépi ágenseknek (botok) kell úgy viselkedniük egy számítógépes játékban, mintha emberi játékosok volnának. A zsűritagok emberekkel és botokkal is játszanak. A győztes botnak körülbelül 4-5 zsűritagot kell majd átverniük.

Chris Pelling tavalyi döntős a lapnak nyilatkozva elmondta, hogy „a robotokat természetesen könnyű beprogramozni arra, hogy olyan pontosan lőjenek, ahogy mi akarjuk. De tudniuk kell megfelelően navigálni is egy 3 dimenziós pályán, az akadályokat ki kell kerülniük, a megfelelő fegyvert kell kiválasztaniuk, és néha hibát is kell ejteniük.” Egy másik döntős ez utóbbi képességet „mesterséges hülyeségnek” nevezte.

Pelling szerint a legnagyobb kihívást a zsűri cseljeire való felkészülés okozza. A zsűritagok ugyanis gyakran saját trükkökkel manipulálják a játékmenetet, hogy kicsalják a természetellenes viselkedés az ellenfélből. Ha egy ilyen jelenségre felfigyelnek, máris elbuktunk.

A lap mindemellett felteszi a kérdést, hogy ha egy bot még át is ver egy zsűrit, az tényleg a mesterséges intelligencia jele lenne. David Fogel, egy kaliforniai szoftverfejlesztő cég elnöke szerint nem, mert amint ez megtörténik az esemény hírértéke lecsökken. „Amióta Garry Kasparovot, a legjobb emberi sakkjátékost először megverte a Deep Blue, a számítógépek sakktudásbeli fölényének ügye egyszerűen elvesztette fontosságát.”

Címkék: Tech, AI
Információ
X