-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ma már nem a gép sakktudásában mérjük a mesterséges intelligenciát, hanem 3D lövöldözős játékkal.
1950-ben Alan Turing vezette be a róla elnevezett híres tesztet, ami megállapítja, hogy egy gép nevezhető-e intelligensnek. Turing tesztjében az alanynak szöveges interakcióval kell eldönteni a másik beszélgető félről, hogy gép-e vagy ember, azazhogy a teszt kikerüli a hangképzés problematikáját.
Egészen a közelmúltig a gépek intelligenciáját azzal tesztelték, hogy hogyan tud játszani különböző tábla- vagy kártyajátékokban, mint például a sakk, a go vagy a bridzs.
Újabban viszont már 3D-s játékokban teszik próba elé a számítógépeket – írja az Economist.
Idén Milánóban rendezik szeptember 7-től 10-ig a Számítógépes intelligencia és játékok című szimpóziumot, amelyen sor kerül egy 2K BotPrize nevű versenyre. A verseny lényege, hogy gépi ágenseknek (botok) kell úgy viselkedniük egy számítógépes játékban, mintha emberi játékosok volnának. A zsűritagok emberekkel és botokkal is játszanak. A győztes botnak körülbelül 4-5 zsűritagot kell majd átverniük.
Chris Pelling tavalyi döntős a lapnak nyilatkozva elmondta, hogy „a robotokat természetesen könnyű beprogramozni arra, hogy olyan pontosan lőjenek, ahogy mi akarjuk. De tudniuk kell megfelelően navigálni is egy 3 dimenziós pályán, az akadályokat ki kell kerülniük, a megfelelő fegyvert kell kiválasztaniuk, és néha hibát is kell ejteniük.” Egy másik döntős ez utóbbi képességet „mesterséges hülyeségnek” nevezte.
Pelling szerint a legnagyobb kihívást a zsűri cseljeire való felkészülés okozza. A zsűritagok ugyanis gyakran saját trükkökkel manipulálják a játékmenetet, hogy kicsalják a természetellenes viselkedés az ellenfélből. Ha egy ilyen jelenségre felfigyelnek, máris elbuktunk.
A lap mindemellett felteszi a kérdést, hogy ha egy bot még át is ver egy zsűrit, az tényleg a mesterséges intelligencia jele lenne. David Fogel, egy kaliforniai szoftverfejlesztő cég elnöke szerint nem, mert amint ez megtörténik az esemény hírértéke lecsökken. „Amióta Garry Kasparovot, a legjobb emberi sakkjátékost először megverte a Deep Blue, a számítógépek sakktudásbeli fölényének ügye egyszerűen elvesztette fontosságát.”