-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 -re Folytatás: "A -d-re talán a válasz az, hogy fiktív tőre épül, nincs öná...2024. 10. 13, 11:41 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @nasspolya: 25 "Miért pont ez a két nyelv?" Mármint az (illír-) pannon - kelta (==> a k...2024. 10. 12, 10:34 Ál- és Tudomány
-
nasspolya: @Sándorné Szatmári: Miért pont ez a két nyelv? Az illírből főleg csak tulajdonnevek és pár...2024. 10. 10, 07:37 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: A szer szó sokoldalú jelentése a MAI magyar nyelvben amire gondoltam és amiről ...2024. 10. 06, 20:07 Ál- és Tudomány
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azért inkább a tudományos forrásokat ajánlanám: uesz.nytud.hu/index.ht...2024. 10. 06, 14:26 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ma már nem a gép sakktudásában mérjük a mesterséges intelligenciát, hanem 3D lövöldözős játékkal.
1950-ben Alan Turing vezette be a róla elnevezett híres tesztet, ami megállapítja, hogy egy gép nevezhető-e intelligensnek. Turing tesztjében az alanynak szöveges interakcióval kell eldönteni a másik beszélgető félről, hogy gép-e vagy ember, azazhogy a teszt kikerüli a hangképzés problematikáját.
Egészen a közelmúltig a gépek intelligenciáját azzal tesztelték, hogy hogyan tud játszani különböző tábla- vagy kártyajátékokban, mint például a sakk, a go vagy a bridzs.
Újabban viszont már 3D-s játékokban teszik próba elé a számítógépeket – írja az Economist.
Idén Milánóban rendezik szeptember 7-től 10-ig a Számítógépes intelligencia és játékok című szimpóziumot, amelyen sor kerül egy 2K BotPrize nevű versenyre. A verseny lényege, hogy gépi ágenseknek (botok) kell úgy viselkedniük egy számítógépes játékban, mintha emberi játékosok volnának. A zsűritagok emberekkel és botokkal is játszanak. A győztes botnak körülbelül 4-5 zsűritagot kell majd átverniük.
Chris Pelling tavalyi döntős a lapnak nyilatkozva elmondta, hogy „a robotokat természetesen könnyű beprogramozni arra, hogy olyan pontosan lőjenek, ahogy mi akarjuk. De tudniuk kell megfelelően navigálni is egy 3 dimenziós pályán, az akadályokat ki kell kerülniük, a megfelelő fegyvert kell kiválasztaniuk, és néha hibát is kell ejteniük.” Egy másik döntős ez utóbbi képességet „mesterséges hülyeségnek” nevezte.
Pelling szerint a legnagyobb kihívást a zsűri cseljeire való felkészülés okozza. A zsűritagok ugyanis gyakran saját trükkökkel manipulálják a játékmenetet, hogy kicsalják a természetellenes viselkedés az ellenfélből. Ha egy ilyen jelenségre felfigyelnek, máris elbuktunk.
A lap mindemellett felteszi a kérdést, hogy ha egy bot még át is ver egy zsűrit, az tényleg a mesterséges intelligencia jele lenne. David Fogel, egy kaliforniai szoftverfejlesztő cég elnöke szerint nem, mert amint ez megtörténik az esemény hírértéke lecsökken. „Amióta Garry Kasparovot, a legjobb emberi sakkjátékost először megverte a Deep Blue, a számítógépek sakktudásbeli fölényének ügye egyszerűen elvesztette fontosságát.”