Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75229
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Pierre de La Croix: @tenegri: @fakir: Nem a nosztartikus és egyéb hasonló makro (ez a jó szakkifejezés?) nyelvcsaládokra gondolsz?
2012. 11. 26, 21:55
Turáni gondolatok
tenegri: @fakir: Attól függ mit értesz káoszon és besoroláson :) És miért pontosabb az eurázsiai nyelvek?
2012. 11. 26, 20:45
Turáni gondolatok
fakir: Olvasgatom a wiki cikkét,
en.wikipedia.org/wiki/Ural%E2%80%93Altaic_languages
és csak értetlenkedek.
Mint laikus kérdezném, tényleg nagy káosz uralkodik tudományos körökben az uráli és/vagy altaji nye...
2012. 11. 26, 20:33
Turáni gondolatok
Olman: @Földönkívüli: www.mimicsoda.hu/cikk.php?id=970
2012. 11. 26, 20:33
Ásítanak a magzatok
szigetva: @Földönkívüli: Ne csináld már: a magzat tüdejében nincsen levegő, hogy is kerülne oda. Akkor kerül bele először levegő, amikor születés után felsír.
2012. 11. 26, 20:28
Ásítanak a magzatok
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Azért ennyire hülyének ne nézz, tudom, mire való a köldökzsinór. Ettől még belemehet a tüdejébe a víz, ha kinyitja a száját.
2012. 11. 26, 20:02
Ásítanak a magzatok
nemtulnehez: @fakir:
Kosz
@Roland2:
Szerintem ezek az eredmenyek idejemultak. 30-40% turanid? Mi az a turanid valojaban? A modern genetikai vizsgalatok alapjan a magyarok 90-99%-ban europaiak.
2012. 11. 26, 19:03
Honfoglalók? Magyarok?
Yogi: Talán részletkérdés, de nem egyezik az adat az alant linkelt doktoriéval: most akkor a harmadik vagy a negyedik gyerek volt Aurél?
2012. 11. 26, 18:54
A vesztegetéstől vissza nem riadó nyomozó
Roland2: @marcali: @bloggerman77: Czeizel Endre - A magyarság genetikája c. könyvében ( 281.old.) van egy táblázat, ami Henkey Gyula embertani vizsgálatait mutatja be (1990) : eszerint a turanid típus legnagyo...
2012. 11. 26, 18:29
Honfoglalók? Magyarok?
fakir: @nemtulnehez: Ezt Béres Judit nyilatkozta, idézem:
"Ami pedig a finn kapcsolatot illeti, a klasszikus genetikai jelzõgének alapján azt találtuk, hogy a csángó az a népcsoport, amelyik legközelebb áll ...
2012. 11. 26, 18:22
Honfoglalók? Magyarok?
Varmer: @marcali: "A magyar nép már a 14.-15. században fel volt hígulva szépen sok szlávval és germánnal sajnos ! meg latinnal és egyebekkel..."
2012. 11. 26, 18:09
Honfoglalók? Magyarok?
nemtulnehez: @bloggerman77:
"A csángók genetikailag - mint a legújabb vizsgálatok kimutatták, általános megdöbbenésre pont a FU népekhez állnak közel."
Tudsz errol tobbet esetleg?
2012. 11. 26, 18:05
Honfoglalók? Magyarok?
fakir: @bloggerman77: "Amúgy az antropológiai vizsgálatok szerint már a 11. században teljesen europid volt. "
Így van, meg kellene már érteni, hogy a honfoglaló magyarság vagy nagyon kis számú volt (és eset...
2012. 11. 26, 17:34
Honfoglalók? Magyarok?
bloggerman77: @marcali:
Inkább te olvasgass, és ne Bartuczot, akit azóta kissé meghaladott már a tudomány...
Elképesztő a korlátoltságod, a felszínes ismereteid mögé felsorakozott melldöngetésed. Lássuk tételesen:
...
2012. 11. 26, 17:19
Honfoglalók? Magyarok?
marcali: @Varmer: ki mondta hogy probléma ? másról van szó kicsit lejjebb kell olvasgatni :) (ez egy válasz arra, hogy bloggermen orbitális hülyeségnek tartja azt , hogy a magyarság elnémetesedett, elszlávosod...
2012. 11. 26, 16:36
Honfoglalók? Magyarok?
Varmer: Marcali uram, nem értem, miért probléma egy fél másodpercig is az, hogy a magyarság vére "felhígult"? Ettől még elég jól elvagyunk egy népként, egy nyelvet beszélve.
2012. 11. 26, 16:23
Honfoglalók? Magyarok?
Fejes László (nyest.hu): @Földönkívüli: Az nem érdekel, hogy ha nem ásít, akkor miért nem fullad meg? Mégis, szerinted hogy jut oxigénhez a magzat? Ideje lenne egy kis köldöknézésnek.
2012. 11. 26, 16:19
Ásítanak a magzatok
Sultanus Constantinus: Ha a magzatot víz veszi körül, hogyhogy nem fullad meg ásításkor? Na ezt magyarázzák meg a tudósok.
2012. 11. 26, 15:59
Ásítanak a magzatok
marcali: @bloggerman77: El vagy tájolva barátom ! A magyar nép már a 14.-15. században fel volt hígulva szépen sok szlávval és germánnal sajnos ! meg latinnal és egyebekkel... Ha nem lett volna ez a keveredés ...
2012. 11. 26, 15:33
Honfoglalók? Magyarok?
szigetva: @Grant kapitány: Azért ezek eléggé arról árulkodnak, hogy itt modellekről van szó: „can be explained only if”, „These patterns can be neatly explained by assuming”. Ami sokkal nagyobb, vagy sokkal kis...
2012. 11. 26, 12:23
Nádasdy Ádám és a rendszerkényszer
Nullius: @DJS:
"ha te rasszistának látod is az elméletet, attól még az lehet igaz.
Egyetértek.
---
"azon az alapon, hogy mi a faji egyenlőség hívei vagyunk, nem lehet lesöpörni az asztalról a darwinizmust"
Azt...
2012. 11. 26, 10:24
Kentucky dühös az evolúcióra
Nullius: @Flyboy:
"megfigyelhető tények, leleteket, amelyek a teremtést támasztják alá"
Ezzel kapcsolatban mindenképpen figyelemreméltó Jean-Baptiste Lamarck megállapítása:
„Kétségtelen, hogy minden csak a mag...
2012. 11. 26, 09:37
Kentucky dühös az evolúcióra
elhe taifin: Disszertáció Stein Aurélról:
goldziher-orient.blogspot.jp/2012/09/disszertacio-stein-aurelrol.htm
2012. 11. 26, 08:01
A vesztegetéstől vissza nem riadó nyomozó
Grant kapitány: @szigetva: "Nekünk ezt tanította a gimnáziumban a fizikatanárunk. De az már régen volt…"
Az már tényleg régen lehetett. Mint minden más nem észlelhető entitás esetében, a kvarkok létezésére is közvete...
2012. 11. 26, 06:37
Nádasdy Ádám és a rendszerkényszer
bloggerman77: @marcali:
'"A palócoknak sosem volt önelnevezésük a palóc ! A szlávok (tótok)neveztek el minket így jelezve egy kunhoz hasonló népcsoport vagyunk."
***
A palóc általánosan, a MAGYAR parasztság által h...
2012. 11. 26, 02:40
Honfoglalók? Magyarok?
szigetva: @Grant kapitány: „Akkor tehát szerinted a nem érzékelhető fizikai részecskék, mint pl. a kvarkok sem valóságosak?” Nekünk ezt tanította a gimnáziumban a fizikatanárunk. De az már régen volt…
2012. 11. 25, 21:21
Nádasdy Ádám és a rendszerkényszer
Grant kapitány: @Fejes László (nyest.hu): "Amikor az ilyen elemzések adekvátságát vitatjuk, akkor szerintem érdemes az elemzési módszer adekvátságára összpontosítani, nem arra, hogy van-e ott zéró a „valóságban”, vag...
2012. 11. 25, 20:30
Nádasdy Ádám és a rendszerkényszer
Fejes László (nyest.hu): @szigetva: Ez szerintem nem is annyira generatív dolog, sokkal inkább strukturalista. Ott van az, hogy ha bizonyos grammatikai kategóriákat bizonyos elemek fejeznek ki, de ilyen elemek egyes kategóriá...
2012. 11. 25, 19:36
Nádasdy Ádám és a rendszerkényszer
fakir: @marcali:
Szerintem erre gondoltál,
mtdaportal.extra.hu/books/bartucz_lajos_a_magyar_nep.pdf
2012. 11. 25, 18:15
Honfoglalók? Magyarok?
marcali: [PDF] A magyar nép Bartucz Lajos
2012. 11. 25, 17:37
Honfoglalók? Magyarok?
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 1822
| 1823
| 1824
| 1825
| 1826
| 1827
| 1828
| 1829
| 1830
| 1831
| 1832
...