-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nagy-Britanniában – egy nemrég elvégzett, a brit kormány által elrendelt vizsgálat után – az elkövetkezendő két évben 10 millió fontot (kb. 3,3 milliárd forintot) fordítanak a diszlexiára specializálódó tanárok képzésére. Az oktatásban 4 ezer pedagógus vesz részt – számolt be róla a The Independent.
A szigetország állami összefogást kezdeményezett annak érdekében, hogy megfelelő szakképzésben részesült pedagógusokkal segítsen a diszlexiásokon. A tanulási zavar egyre inkább terjed a brit iskolások körében – a felmérések szerint kb. minden 12. gyereket érint.
A kormány tehát úgy döntött, hogy az elkövetkezendő két esztendőben 10 millió fontot szán a megfelelő pedagógusképzésre. A specialisták több iskola ellátásáról is gondoskodnak; a cél az, hogy minden állami iskola szakértőhöz jusson, ha szüksége lenne rá.
Sir Jim Rose, a kormányvizsgálat vezetője a következőket mondta a képzés szükségességéről: „egyre gyarapszik azon bizonyítékok száma, amelyek arra utalnak, hogy a diszlexia komoly rövid és hosszú távú következményekkel jár az iskolába járás kezdetétől a kamaszkorig és tovább. A jelentés legelőször is egyszer s mindenkorra leszámol azzal a kérdéssel, hogy létezik-e a diszlexia. Igen, létezik, és komoly kihívások elé állít minket.”
Judi Stewart, a Brit Diszlexiaszövetség ügyvezetője melegen üdvözölte a kormány döntését, és, ahogy fogalmazott, „a javaslatok a változás és a fejlődés alapját jelentik, és országszerte javítják majd sok, diszlexiás iskolás gyermek oktatását.”