-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Fiatalok arra vállalkoztak Kaposváron, hogy meséket olvasnak olyan roma gyerekeknek, akik otthon aligha hallanak esti mesét.
Három főiskolás kísérleti jelleggel arra vállalkozott Kolozsváron, hogy tíz héten át heti egy alkalommal mesét olvas hátrányos helyzetű roma gyerekeknek, majd a felolvasás után el is beszélget a történetről a hallgatósággal. A fiatalok remélik: ezzel segítenek megszerettetni az olvasást, fejlesztik a gyerekek nyelvi készségeit, és nem utolsó sorban egy kellemes, szeretetteljes élményhez juttatják őket.
A beszédkészség köztudottan azoknál a gyerekeknél fejlődik jól, akik sokszínű nyelvi környezetben nőhetnek fel, akikkel sokat beszélgetnek, akiknek sokat olvasnak otthon. Sok roma háztartásban azonban egyetlen könyv sincs, így a gyermekek betűszegény közegben nevelkednek föl. Őket szeretnék megismertetni az olvasás élményével, a mesével a kaposvári főiskolások – számol be a mobilitas.hu oldal.
Gombos Péter, a szervező Magyar Olvasás Társaság alelnöke azt mondja, fantasztikusak az eddigi tapasztalatok: a hátrányos helyzetű családok nagyon nyitottak a könyvkultúra, az olvasás iránt. A sikeren felbuzdulva a Magyar Olvasás Társaság ősszel országos mozgalmat indít, hogy minél többen vállaljanak hasonló közös olvasást a hátrányos helyzetű gyermekekkel.