-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A követést adatvédelmi megfontolásokból ellenzők most egy új eszközt kapnak a kezükbe.
A Google hivatalos blogjában Sean Harvey és Rajas Moonka termékmenedzserek jelentettek be egy új, általuk fejlesztett kiterjesztést a Chrome böngészőhöz. A Keep My Opt-Outs nevű szoftver arra ad lehetőséget, hogy a felhasználó folyamatosan letiltsa a hirdetések nyomkövető sütijeit.
A fejlesztés indoklásaként a menedzserek kifejtik, hogy egyre nagyobb az igény követéstiltást biztosító technológiákra (még állami szinten is, az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság – FTC – maga is foglalkozik a kérdéssel). Habár egy igen hatékony és bevett hirdetési formáról van szó – a nyomkövetés segítségével anonim módon fel lehet térképezni az érdeklődési kört, így a felhasználó személyre szabott hirdetésekkel találkozik a weben –, ennek ellenére már több mint ötven amerikai reklámcég és -szövetség csatlakozott ahhoz az önszabályozást követelő mozgalomhoz, melynek célja, hogy a felhasználók minél több olyan, egyszerűen használható megoldáshoz férjenek hozzá, amelyekkel letilthatják a nyomkövetést, ha akarják.
Hasonló, nyomkövetést tiltó megoldás már az új Internet Explorerben is lesz, és tegnapelőtt a Mozilla is bejelentette, hogy dolgoznak egy ilyen technológián. Azt érdemes megjegyezni, hogy míg a Microsoft megoldása általános, de felhasználói aktivitást igényel a tiltólista létrehozása, addig a hirdetésekből élő Google és Mozilla más utat választott: csak akkor hatékony a tiltás, ha maga a harmadik fél, a hirdető is úgy gondolja, és csatlakozik a kezdeményezéshez.