-
szigetva: @mederi: A dolgot csak te látod versenynek, a nyelvészek nem. Kérlek, ne itt puffogj.2022. 06. 19, 12:30 Morfológiai típusok
-
mederi: Azt nem tartom jó dolognak, hogy az egyes nyelv típusokat szembe állítják úgy egymással, m...2022. 06. 19, 11:13 Morfológiai típusok
-
mederi: Wikipédia: "A spanyol canto – ’énekelek’ – igealak -o ragja például kifejezi egyben a kije...2022. 06. 19, 10:51 Morfológiai típusok
-
mederi: @cikk: Ez a cikk is alapos, azonban azt nem tartom mérvadónak bármilyen nyelvre vonatkozóa...2022. 06. 19, 09:46 Brit utazók Magyarországon ‒hírek egy...
-
mederi: Alapos írás, de szerintem a magyar nyelvről a magyar anyanyelvűek tudnak legjobb "leírást"...2022. 06. 12, 08:59 Brit utazók Magyarországon ‒hírek egy...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kínáljon üdítőket a Coca-Cola a romániai Istvánoknak, Jánosoknak, Ildikóknak, Enikőknek, Andrásoknak, Sándoroknak és Éváknak is!
Romániában is ugyanazt a kampányt folytatja a Coca-Cola, mint Magyarországon: a palackokon különböző becenevek, keresztnevek és egyéb megszólítások kerülnek fel. Első pillantásra talán természetesnek vélhetnénk, hogy a Romániában forgalmazott palackokon román nevek szerepelnek. Ugyanakkor mégis furcsa, hogy a szinte tisztán magyarlakta területeken sem kaphatóak magyar nevekkel ellátott üdítőitalok – hívta fel a figyelmet, az Igen, tessék! mozgalom a Magyar Szó Online erdélyi hírportálon.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az Igen, tessék! felszólítja a Coca-Cola romániai leányvállalatát, hogy „vegye figyelembe azt, hogy Erdélyben jelentős számú magyar is él és kínáljon szénsavas italt az Istvánoknak, Jánosoknak, Ildikóknak, Enikőknek, Andrásoknak, Sándoroknak és Éváknak is”. Mint írták, az erdélyi magyarok „ nem vigasztalódnak egy-egy Viorica, Constantin vagy Ionel feliratozású palack megvásárlásával”.
Mint az Igen, tessék! hangsúlyozta, javaslatával nem egyszerűen a romániai magyarok, hanem a cég érdekeit is védi. A Coca-Cola üzleti érdeke, hogy tekintettel legyen az erdélyi vásárlók egyötödét képező magyar anyanyelvűekre.