-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Megeshet, hogy egy Google kulcsszó nem a hiteles márkatulajdonoshoz vezet. Louis Vuitton ezért úgy döntött, beperli a keresőt.
Kétségbe eshetnek mostmár az interneten luxustermékek után kutatók – Louis Vuitton ugyanis felhívta a figyelmünket, hogy veszélyes vállalkozásba fog, aki csak úgy nekiáll felkutatni egy márkával védett cipőt, táskát vagy éppen ékszert. Fennáll a veszély ugyanis, hogy a gyanútlan internetező a keresőbe bepötyögött veretes márka helyett valami hamisítványt fog ki végül. Hiszen ezidáig, ha egy cipőbolt Louis Vuitton másolatokat is árult, a Google természetesen ugyanúgy a listájára vette, mint a hivatalos honlapot.
A dolog logikusnak is tűnik, Vuittonék azonban úgy gondolták, az állapot tarthatatlan. Így azután a cég Franciaországban bírósághoz fordult, sérelmezvén, hogy a keresőprogram nem csupán levédett, márkanevükkel fémjelzett eredeti termékekhez, hanem csalárd hamisítványokhoz is vezetheti a naiv vásárlókat, számol be a Times Online és a Guardian internetes oldala.
Ezzel persze aligha lehet vitatkozni, elvégre a program valóban bármilyen egyezéshez „elvezet”, ahelyett, hogy egyenest a hivatalos cégoldalra vinne. A kérdés azonban inkább az, hogy ez jogszerűtlen-e vajon – vagy csupán a márkatulajdonosok pechje. A kérdésben, úgy tűnik, nincs teljes egyetértés: a francia döntés alapján a Google ebben a vonatkozásban illegálisan működik, az EU Elsőfokú Bírósága (European Court of Justice) a Google-nak adott igazat.
Poiares Maduro főügyész szakvéleménye szerint nem követett el a márkanavet érintő szabálytalanságot a Google. Bár valóban hamisítványokhoz vezetheti a neten keresgélőket, ez még nem minősül a program illegális működésének – fogalmazott a szakember. „Az internet használói tisztában vannak vele, hogy nemcsak a márkatulajdonos honlapja fog megjelenni a keresés eredményeként a Google oldalán.”
A veszély mindenesetre komoly. Ezúton is kérjük olvasóinkat, legyenek óvatosak.