-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Átlagosan 14,4 órát, azaz csaknem két teljes munkanapot töltenek az alkalmazottak azzal, hogy interneten keresgélnek ajándékot.
Átlagosan 14,4 órát, azaz csaknem két teljes munkanapot töltenek az alkalmazottak azzal, hogy a céges számítógépükön munkaidőben bonyolítsák on-line vásárlásaikat, vagy kutassanak a megfelelő ajándék után az idei karácsonyi szezonban. Ez a legfontosabb megállapítása annak a felmérésnek, amit a közelmúltban tett közzé az informatikai biztonság területének egyik vezető nemzetközi szakmai szervezete az ISACA.
Bár a megkérdezettek fele arról számolt be, hogy nem áll szándékában a munkahelyéről intézni a karácsonyi bevásárlást, minden tizedik azonban ebből a célból 30 óránál is több szörfölést tervez a világhálón a munkaidő rovására. Az így kiesett munkaórákon túl ez a szokás további fenyegetéseknek teszi ki a vállalati IT-rendszereket, mert a felmérés tanulsága szerint a megkérdezettek 40%-a kattint karácsonyi akciók linkjeire, amelyek webáruházaknak tűnő oldalakra viszik őket. Ezzel pedig vírusok és egyéb kártékony programok letöltéséhez is utat nyitnak, ami a céges adatok és rendszerek biztonságát veszélyezteti.
A munkahelyről bonyolított karácsonyi on-line vásárlások kockázatainak csökkentésére az ISACA kidolgozott néhány egyszerű javaslatot a felhasználók és az IT-vezetők számára, mely az ISACA magyarországi szervezetének honlapjáról is letölthető. A teljes angol nyelvű felmérés a nemzetközi szervezet központi honlapján érhető el.