-
MolnarErik: Kedves Géki! Nem tűnt fel neked, h nagyon kevered a szezont a fazonnal? Ez a cikk nem az u...2021. 04. 19, 18:30 Az ugor lovakrul
-
gekovacsistvan: „Manapság sokan szeretnék kiszorítani a nyelvészetet az őstörténeti tudományok közül. Több...2021. 04. 18, 08:00 Az ugor lovakrul
-
mederi: @mederi: 8 Folytatás: Azt gondolom, hogy az ikes igék "érzékeny rendszere" a jelentőségéné...2021. 04. 16, 10:54 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
-
mederi: @mederi: 1 Átgondoltam a korábbi véleményemet, és ma is fenntartom, azzal a különbséggel, ...2021. 04. 16, 10:47 Helytelenül úgy mondjuk, hogy... – A...
-
mederi: @mederi: 3 Szerintem az un. ikes igék nem elavultak, és nem fölöslegesek, még akkor sem, h...2021. 04. 16, 09:56 Nem látszódik különbség
Nyelvről vitatkozik kollégáival?
Kételyei támadtak?
Kálmán László nyelvész olvasóink égető kérdéseire válaszol:
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
- Mit állítsunk?
Olvasgassa itt a rovat korábbi cikkeit is!

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A TanárBlog Akadémia és a #school Tudásháló által viccesen csak „kisszabásúnak” nevezett konferencia fontos és időszerű kérdésekkel foglalkozik. Ha pedagógus vagy, ott a helyed!
Nem tudjuk megmondani, mikor áll át az ország valamennyi intézménye ismét digitális tanrendre – de erős a gyanú, hogy ez rövidesen bekövetkezik. A miniszterelnök szerint a téli szünetig kell még „kibírni”. Azaz könnyen lehet, hogy pillanatokon belül ismét ott találjuk magunkat, ahol tavasszal: beindul egy digitális tanrend, amire – legyünk teljesen őszinték – cseppet sincs jobban felkészülve az ország és az oktatási rendszer, az oktatásirányítás, mint tavasszal.
Éppen ezért igen fontos kezdeményezés, amit a TanárBlog Akadémia és a #school Tudásháló jelentett be a napokban: novemberben, ráadásul péntek 13-án egy „kisszabású” műhelykonferenciát szervez A digitális tanulás – buktatók és sikertörténetek címmel. Nagy előnye az eseménynek, hogy – bölcsen – online szerveződik, ezért egyrészt minden internetkapcsolattal rendelkező érdeklődő jelen lehet.
Felkészülni, vigyázz...
Ahhoz, hogy a nagyon valószínűen közelgő digitális tanrendre felkészülten és ne pánikszerűen térjünk át, végtelenül hasznos dolog átbeszélni az eddigi tapasztalatokat.

A konferencia előadói számos fontos témát érintenek: a bevezető előadásban 10 fontos tapasztalatot osztanak meg a szervezők digitális munkarenddel kapcsolatban. Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központtól arra keresi a választ, hogy hogyan alakítja át a COVID az iskolát, milyen iskolába megyünk majd vissza a járvány után? Fleischer Sára Iskolák a határon című előadása egy digitális országjárás tapasztalatairól számol be. Prievara Tibor A hatékony digitális keretrendszer - vár rád is egy LMS című előadásában gyakorlati segítséget nyújt a digitális transzformációhoz, míg Nádori Gergely a digitális tanóra összeállításáról ad fontos összefoglalót A digitális tanóra - tervezéstől a kivitelezésig címmel.
A konferenciát egy Teachmeet - ötletek 3 percben című meetup zárja, kifulladásig, ahol a jelentkezőknek 3 percük van arra, hogy „érdekes, innovatív pedagógiai ötletüket vagy éppen egy kudarcukat megosszák a többiekkel”.
Az újabb országos digitális munkarend árnyékában kimondottan ajánlott minden céltudatos pedagógusnak ez a „kisszabású”, ámde annál fontosabbnak ígérkező konferencia.