-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azóta jobban értem a magyar múlt időt. Itt van pl. egy absztrakt erről...2024. 11. 11, 16:48 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 3 Ezt írtad: "....pl mond-t-a, erre séróból nem tudom a szabályt.." Úgy látszik...2024. 11. 11, 16:37 Szótekerészeti agybukfenc
-
ganajtúrós bukta: Kémiából és történelemből is nagyot alkottak ezek a srácok! :D Érdemes rá keresni!2024. 11. 11, 11:40 Bëlgát a magyarórára!
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 30 Talán a "hülye bulldog" is megfelelne a "bántalmazás, kegyetlenkedé...2024. 11. 08, 11:35 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Utána néztem! VAN rá szó! Sikanéria, sikán, sikanírozás. Igaz a szlovákiában élő magyarok ...2024. 11. 07, 23:54 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A TanárBlog Akadémia és a #school Tudásháló által viccesen csak „kisszabásúnak” nevezett konferencia fontos és időszerű kérdésekkel foglalkozik. Ha pedagógus vagy, ott a helyed!
Nem tudjuk megmondani, mikor áll át az ország valamennyi intézménye ismét digitális tanrendre – de erős a gyanú, hogy ez rövidesen bekövetkezik. A miniszterelnök szerint a téli szünetig kell még „kibírni”. Azaz könnyen lehet, hogy pillanatokon belül ismét ott találjuk magunkat, ahol tavasszal: beindul egy digitális tanrend, amire – legyünk teljesen őszinték – cseppet sincs jobban felkészülve az ország és az oktatási rendszer, az oktatásirányítás, mint tavasszal.
Éppen ezért igen fontos kezdeményezés, amit a TanárBlog Akadémia és a #school Tudásháló jelentett be a napokban: novemberben, ráadásul péntek 13-án egy „kisszabású” műhelykonferenciát szervez A digitális tanulás – buktatók és sikertörténetek címmel. Nagy előnye az eseménynek, hogy – bölcsen – online szerveződik, ezért egyrészt minden internetkapcsolattal rendelkező érdeklődő jelen lehet.
Felkészülni, vigyázz...
Ahhoz, hogy a nagyon valószínűen közelgő digitális tanrendre felkészülten és ne pánikszerűen térjünk át, végtelenül hasznos dolog átbeszélni az eddigi tapasztalatokat.
A konferencia előadói számos fontos témát érintenek: a bevezető előadásban 10 fontos tapasztalatot osztanak meg a szervezők digitális munkarenddel kapcsolatban. Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központtól arra keresi a választ, hogy hogyan alakítja át a COVID az iskolát, milyen iskolába megyünk majd vissza a járvány után? Fleischer Sára Iskolák a határon című előadása egy digitális országjárás tapasztalatairól számol be. Prievara Tibor A hatékony digitális keretrendszer - vár rád is egy LMS című előadásában gyakorlati segítséget nyújt a digitális transzformációhoz, míg Nádori Gergely a digitális tanóra összeállításáról ad fontos összefoglalót A digitális tanóra - tervezéstől a kivitelezésig címmel.
A konferenciát egy Teachmeet - ötletek 3 percben című meetup zárja, kifulladásig, ahol a jelentkezőknek 3 percük van arra, hogy „érdekes, innovatív pedagógiai ötletüket vagy éppen egy kudarcukat megosszák a többiekkel”.
Az újabb országos digitális munkarend árnyékában kimondottan ajánlott minden céltudatos pedagógusnak ez a „kisszabású”, ámde annál fontosabbnak ígérkező konferencia.