-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Pedig igazából egy új cégről van szó...
Az egyebek mellett a National Georaphic újságot és tévécsatornákat is működtető, patinás National Geographic Society (igen, igen: nemzeti, földrajzi és társaság is) úgy döntött, hogy egy közös médiacéget hoz létre Rupert Murdoch médiaszultánnal közösen, amibe mindent, ami csak akad nála – újságok, weblapok, tévék, stúdiók, gyerekprogramok, licencek – bead. Az így létrejövő társaságot úgy hívják majd, hogy National Geographic Partners, amiből a Murdoch-birodalom 73, a társaság pedig 27 százalék részesedést szerez.
![Rupert Murdoch harmadik feleségével, Wendivel](/media/rupert-murdoch-harmadik-felesegevel-wendivel.jpg)
(Forrás: David Shankbone /CC BY 3.0 - Commons )
A NGS képviselői nem győzik hangsúlyozni, hogy az igazgatótanácsban, a döntéshozatalban mindkét fél egyenlően képviselteti magát, Murdhoch cége a Fox pedig 725 millió dollárról 1 milliárdra növeli a társaság támogatását, no és meg fogja duplázni a tudományra, a kutatásra és az oktatásra költött pénzét.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Ami állati vicces, vagy szomorú, hiszen Murdoch maga a legeltökéltebb, legvaskalaposabb éghajlatváltozás-ellenző, aki él és mozog. E véleményének terjesztésében pedig soha sem volt rest támaszkodni cégére, a Foxra. Az, hogy ennyi őrült van az amerikai politikában, aki szerint minden oké az éghajatváltozással, talán még csak egy kis füstre lenne szükség, nem kis mértékben köszönhető az ausztrál Murdoch-nak és a Foxnak. Ennek fényében sokan el sem tudják képzelni, hogyan jöhet egyáltalán szóba egy ennyire tudománycentrikus vállalkozás, mint a National Geographic eladása egy ennyire, hm, kevésbé tudománycentrikus cégcsoportnak.
![Jegesmedvék az olvadó jégtáblákon... Vigyázz magadra, NatGeo!](/media/jegesmedvek-az-olvado-jegtablakon-vigyazz-magadra-natgeo.jpg)
(Forrás: Paul W.J. de Groot /CC BY-SA 3.0 - Wikimedia Commons )
A kritikákra reagálva Murdoch Twitteren kifejtette, hogy ő nem is éghajlatváltozás-tagadó, csupán -szkeptikus, amihez nem habozott azt is hozzáfűzni, hogy az ENSZ egyébként is rettenetesen sokat vészmadárkodik az ülésein mindenféle ügyekben.
A Fox részéről annyit fűztek hozzá a hírekhez, hogy az üzlet a National Geographic csatornákkal már 18 éve működő partneri együttműködésükre épít, és ez alatt az idő alatt egyszer sem jutott eszükbe beleszólni a szerkesztési vagy politikai szempontokba.
A sokak szerint igen csak opportunista üzlet Rupert bácsi kisebbik fiának, James Murdoch-nak első nagy dobása, mióta kinevezték a 21st Century Fox vezérigazgatójának. Míg apu biztos büszke, reméljük, a NatGeo nem jár pórul az ügyben, az nagyon szomorú lenne.
Forrás: National Geographic and Fox Form a Commercial Media Company