-
Kincse Sz. Örs: @Sándorné Szatmári: két dolog ad irgalmatlan sok munkát nekünk úgy is, hogy a nyestnek jó ...2025. 02. 03, 12:13 Ál- és Tudomány
-
bm: @Szalakóta: Igen, ahogy ez a cikkben is említve van. Sajnos belekerült a cikkbe egy olyan ...2025. 02. 01, 08:09 A meg nem értett maki
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 40 @Sándorné Szatmári: 41 válaszomhoz kiegészítés ként: Az általános minősítést...2025. 01. 23, 09:51 Ál- és Tudomány
-
Sándorné Szatmári: Nyilván el kell fogadjam a döntéseteket. Megjegyzem az alábbi kérdés, amit a neten olvasta...2025. 01. 21, 09:37 Ál- és Tudomány
-
szigetva: A „post-truth'' értelmetlen hozzászólásokat a továbbiakban is törölni fogjuk.2025. 01. 20, 11:57 Ál- és Tudomány
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A hagyományos szóvivők helyett egyre több nagyvállalat tartja a kapcsolatot a médiával és a nagyközönséggel blogokon keresztül.
Újabban, ha például a Microsoft szóvivője nem kíván reagálni egy újságírói megkeresésre, akkor csupán elküld néhányat a vállalat alkalmazottai által működtetett blogok címei közül. A profi sportcsapatok is előszeretettel támaszkodnak játékosaik és alkalmazottaik blogjaira, hogy azokon keresztül informálják a nyilvánosságot. „Ez most népszerű trend, de nem hiszem, hogy a szóvivők valaha is el fognak tűnni” – mondta Lance Morgan, a Powell Tate kommunikációs tanácsadó cég vezetője. „Nincs ahhoz elég blog a világon, hogy a felmerülő összes újságírói kérdés válaszra találjon” – tette hozzá.
A legnagyobb amerikai vállalatoknak csupán kevesebb mint az egyharmada rendelkezik saját bloggal – derült ki a Burson-Marsteller kommunikációs vállalat tanulmányából. Egy 2009 júliusában készült felmérés szerint pedig elsősorban a technológiai fejlesztésekkel és a telekommunikációval foglalkozó vállalatok uralják a blogszférát. Míg egyedül a Microsoftnak 2500 blogja van, addig a Fortune 100 (a száz legnagyobb amerikai részvénytársaság listája) olajcégeinek mindössze 9 százaléka, az egészségügyi – és tulajdonbiztosítással foglalkozó vállalatainak pedig semelyike sem használ blogokat.
A blogok lehetővé teszik az érzékenyebb témákra vonatkozó kérdések nem közvetlen módon való visszautasítását – mondta Rick Murray, az Edelman PR-cég digitális részlegével foglalkozó Edelman Digital elnöke. A szakemberek véleménye szerint a cégeknek nem szabad elfelejteniük, hogy az alkalmazottak által írt bejegyzések sokszor jól megfogalmazott, találó információkat hordoznak. „Egy vállalati blognak, melyet a dolgozók írnak, meg kell találnia az egyensúlyt a blogolás természetes stílusa és a vállalati elvárások között” – mondta Erin Byrne, a Burson-Marsteller vezető kommunikációs stratégája.
Ma már egyre több blog használ olyan nyelvezetet, amely néhány évvel ezelőtt csupán a nyomtatott sajtóra volt jellemző. A Southwest Airlines vállalat Bolondságok a Southwestről elnevezésű oldalán például szellemes címekkel (Miért gyűlölik a táskáidat?) látnak napvilágot az újabb és újabb bejegyzések. Nem utolsó sorban pedig a blogok megoldják a nehezen összeegyeztethető megbeszélések problémáját a vállalatok és lapzártához igazodó újságírók között.