-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A hagyományos szóvivők helyett egyre több nagyvállalat tartja a kapcsolatot a médiával és a nagyközönséggel blogokon keresztül.
Újabban, ha például a Microsoft szóvivője nem kíván reagálni egy újságírói megkeresésre, akkor csupán elküld néhányat a vállalat alkalmazottai által működtetett blogok címei közül. A profi sportcsapatok is előszeretettel támaszkodnak játékosaik és alkalmazottaik blogjaira, hogy azokon keresztül informálják a nyilvánosságot. „Ez most népszerű trend, de nem hiszem, hogy a szóvivők valaha is el fognak tűnni” – mondta Lance Morgan, a Powell Tate kommunikációs tanácsadó cég vezetője. „Nincs ahhoz elég blog a világon, hogy a felmerülő összes újságírói kérdés válaszra találjon” – tette hozzá.
A legnagyobb amerikai vállalatoknak csupán kevesebb mint az egyharmada rendelkezik saját bloggal – derült ki a Burson-Marsteller kommunikációs vállalat tanulmányából. Egy 2009 júliusában készült felmérés szerint pedig elsősorban a technológiai fejlesztésekkel és a telekommunikációval foglalkozó vállalatok uralják a blogszférát. Míg egyedül a Microsoftnak 2500 blogja van, addig a Fortune 100 (a száz legnagyobb amerikai részvénytársaság listája) olajcégeinek mindössze 9 százaléka, az egészségügyi – és tulajdonbiztosítással foglalkozó vállalatainak pedig semelyike sem használ blogokat.
A blogok lehetővé teszik az érzékenyebb témákra vonatkozó kérdések nem közvetlen módon való visszautasítását – mondta Rick Murray, az Edelman PR-cég digitális részlegével foglalkozó Edelman Digital elnöke. A szakemberek véleménye szerint a cégeknek nem szabad elfelejteniük, hogy az alkalmazottak által írt bejegyzések sokszor jól megfogalmazott, találó információkat hordoznak. „Egy vállalati blognak, melyet a dolgozók írnak, meg kell találnia az egyensúlyt a blogolás természetes stílusa és a vállalati elvárások között” – mondta Erin Byrne, a Burson-Marsteller vezető kommunikációs stratégája.
Ma már egyre több blog használ olyan nyelvezetet, amely néhány évvel ezelőtt csupán a nyomtatott sajtóra volt jellemző. A Southwest Airlines vállalat Bolondságok a Southwestről elnevezésű oldalán például szellemes címekkel (Miért gyűlölik a táskáidat?) látnak napvilágot az újabb és újabb bejegyzések. Nem utolsó sorban pedig a blogok megoldják a nehezen összeegyeztethető megbeszélések problémáját a vállalatok és lapzártához igazodó újságírók között.