-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A népszerűséget kihasználva üzletileg és fejlesztésekben is tartják a lépést a nagy amerikai versenytárssal.
Nagyon kevés olyan ország maradt már, mely az internetes keresők terén még nem hódolt be a Google-nak, Kína és Csehország mellett ilyen például Oroszország is, ahol egy helyi szolgáltatás, a tőzsdére nemrég bevezetett és a részvénykibocsátással másfél milliárd dollárt begyűjtő Jandeksz a piacvezető.
A Jandeksz láthatóan meg akarja őrizni pozícióját, ugyanis múlt héten újabb fejlesztéssel jelentkeztek, blogjuk tudósítása szerint keresőjüket egy szemantikus szolgáltatással egészítették ki. A Szpektr (spektrum) nevű technológia elemei már ismerősek lehetnek máshonnan is, de ez a cég szerint saját fejlesztés. Ez a módszer két alapelemből áll össze: a keresőszavakat, illetve az azokra adandó találatokat kategorizálja, így azok tematikus gyűjtésben jelennek meg, emellett az egyéni felhasználó szokásait elemezve igyekeznek az illető számára leginkább releváns találatokat kiemelni, előre rangsorolni.
Mindebben az összehangolás az érdekes: ha például egy adott keresésre szemantikusan több válasz is adható kategória szerint (Beethoven: a zenedarabok, a zeneszerző személye, a nagy böszme bernáthegyi a hollywoodi filmből stb.), akkor fontos az, hogy az ígéretek szerint a kereső a felhasználó érdeklődési köréhez (személyek, zenék, filmek, vagy bármi más) szabja a rangsorolást. Vagy ha a Drakula szóra keres rá valaki, akkor attól függ a találati lista, hogy az illető filmrajongó, olvasni szerető vagy éppen pornókedvelő-e.