-
Sándorné Szatmári: @Fejes László (nyest.hu): 52 A " „Mikor lészen jó Budában lakásom?” " Mai jelentése szerin...2025. 06. 13, 10:38 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: @istentudja: 3 Az illetékes ember (akinek az illetéket befizették, mert jogosult volt arra...2025. 06. 13, 09:42 Paraszti szó
-
Sándorné Szatmári: Jelen esetben ugyan régi nyestcikkről van szó, mégis kiemelnék két, véleményem szerint fon...2025. 06. 12, 11:49 Vekerdy: piros tinta helyett felfedező út
-
Sándorné Szatmári: @mederi: 11 Kiegészítem a korábbi, mederi néven írt megjegyzésemet.. Ami a cikkben is kife...2025. 06. 05, 13:16 Falánk igék
-
nasspolya: @ganajtúrós bukta: www.reddit.com/r/linguisticshumor/s/BuJhBlK4t82025. 06. 01, 01:06 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Modane: egy francia kisváros és egy hashajtó neve egyszerre - a város nem túl nagy örömére.
A székrekedés elleni szer már 1964 óta a piacon van, nevét azonban korábban nem sokan ismerték – állítja Jean-Claude Reffin, az alpesi kisváros polgármestere.
Ez változott meg, amikor a gyártó Cooper gyógyszercég néhány hónappal ezelőtt országos reklámkampányba kezdett, amelyben egy nadrágját letolt férfi képével népszerűsítik a szert. Az azonos nevű savoyai város, mely hírét üdülőhelyként akarja fenntartani, persze nem túlzottan örül ennek. A városi tanács ezért arra kérte a Coopert, hogy változtassa meg a gyógyszer nevét, és állítsa le a reklámokat.
A gyógyszercég reakciójában hangsúlyozta, hogy több mint négy évtized után nem könnyű megváltoztatni egy márka nevét. Arra ugyanakkor hajlandónak mutatkoztak, hogy újragondolják és átalakítsák a reklámot.