-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Meg nem erősített információk szerint a tartalmat vásárlók az olvasott hírek mennyisége alapján fizetnek a jövőben a hírekért.
Alaposan megmozgatta a nyomtatott sajtó jövőjéről szóló diskurzust az olasz La Repubblica lap online kiadásának kiszivárogtatott információja, mely szerint (névleg a nyomatott sajtó megmentőjének szerepére törve) a Google még az idén elindítja azt a szolgáltatását, melynek keretében kettéválasztják „fizetős”, illetve „ingyenes” találatokra a keresőben megjelenő, hírekre utaló linkeket.
Az olasz sajtókörökből származó, jelenleg még szóbeszéd szintjén álló, hivatalosan meg nem erősített információk szerint (bár a Fortune idézi a Google egyik alelnökét, Henrique de Castrót, de nem teljesen egyértelmű, hogy a citált mondat erre a hírre vonatkozik-e) ha egy sajtótermék bejelentkezik a „Newspass” nevű szolgáltatásra, azaz szerződés köt a Google-lal, akkor a cég kétfajta módon jeleníti meg keresőjében az adott lap cikkeire utaló linkeket: a nem előfizető felhasználót a link nem vezeti el sehová, a mikrofizetéses rendszerben tartalmat vásárlók pedig az olvasott hírek mennyisége alapján fizetnek a hírekért. A technológiai és kereskedelmi hátteret a Google már működő rendszere, a Checkout biztosítja, a bevételeken pedig egy meghatározott arányban (ez más Google-szolgáltatásoknál körülbelül egyharmad-kétharmad a jogtulajdonos javára, ahogy az Apple esetében is) osztoznak a hírgyártókkal.
A Rupert Murdoch vezette médiabirodalom mellett Olaszországban érték a legkeményebb támadások a Google-t amiatt, hogy ingyenes tartalomközvetítésével „megcsapolja” a sajtó jövedelmeit, talán emiatt kezdhetik itt (ha egyáltalán itt kezdik, és nem szélesebb körben indítják meg) az új szolgáltatás tesztelését, ahol a szerződő kiadók a Google Analytics segítségével ellenőrizhetik is, hogy mekkora forgalmat generál az új módszer. Ezt a rendszert a Google már tavaly szeptemberben felvázolta az amerikai lapok szövetsége (Newspaper Association of America) felkérésére készített javaslatában, vagyis könnyen elképzelhető egy globális bevezetés is.
Ez a lépés, ha bejön, csattanós válasz lehet a Google ellen évek óta hadjáratot folytató Rupert Murdochnak is, aki a fizetős újságok támogatása mellett legnagyobb ellenfelének a keresőcéget tartja, s nemrég jelent meg befektetőként egy másik mikrofizetős rendszernél, a press +-nál.