-
Sándorné Szatmári: @ganajtúrós bukta: 22 A Google szerint további hasonló kifejezések (nem csak iskolában, bá...2024. 07. 23, 16:23 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: Régi topik azért válaszolok hátha valaki visszaír... Talán: Szekálás, abuzálás, oltogatás,...2024. 07. 23, 13:34 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: kiegészítés: A nyelvi bizonytalansági tényezők (amik annál gyakoribbak...2024. 07. 01, 08:12 Fantomok a magyar szavakban
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 117 Valóban.. A "Fedje meg!" parancs hosszú gy-vel--->hatása: "megfedd valak...2024. 06. 29, 12:28 Fantomok a magyar szavakban
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Nyilván a sok ostobaság mennyiségével akarsz dominálni. Annyit azért v...2024. 06. 29, 08:35 Fantomok a magyar szavakban
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
![](/media/news-depesmod.png)
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
97 769-en kerültek be valamelyik felsőoktatási intézménybe, a maximális 480 pontot sehol sem kellett elérni a felvételhez – derült ki július 21-én. Idén összesen 140 685-en felvételiztek, tavaly 400-zal kevesebben célozták meg a felsőoktatást, amikor szintén körülbelül 97 ezren nyertek felvételt a pótfelvételit megelőzően.
97 769-en kerültek be valamelyik felsőoktatási intézménybe. A maximális 480 pontot sehol sem kellett elérni a felvételhez. A legmagasabb pontszám államilag finanszírozott képzésben a Budapesti Corvinus Egyetemen kellett a bekerüléshez, a nemzetközi gazdálkodási alapszakon 463 pont a határ. A második és harmadik legmagasabb pontszámot is ebben az intézményben kellett hozni, gazdálkodási és menedzsment szakon 457, a társadalomtudományi karon 453 pontot. Költségtérítéses képzésben a veszprémi mérnök-informatikus képzésben 478 pont volt a határ.
A július 21-én tartott Pont Ott Partin (POP), a ponthatárok nyilvánossá tétele előtt dr. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal elnöke elmondta: aki nem nyert felvételt, az augusztusi pótfelvételi során ismét próbálkozhat. Akik pedig szeptemberben sem kezdik meg tanulmányaikat, a keresztféléves felvételi időszakban szintén jelentkezhetnek a felsőoktatásba.
A hivatalos ponthatárok elsőként, július 21-én este a www.felvi.hu honlapon jelennek meg. A regisztrált jelentkezők az e-felvételi során használt személyes oldalukon (Én felvim) is megtalálják a jelentkezéseikhez tartozó ponthatárokat. Akik felsőoktatási felvételi jelentkezési lapjukon megadták mobiltelefonszámukat, sms-ben is kapnak értesítést.
A felvételivel kapcsolatban további információk az Oktatási Hivatal honlapján is olvashatók.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Intézményi tanácsok
A leendő hallgatók személyesen találkozhattak továbbá a POP-on különböző felsőoktatási intézmények képviselőivel: a Felvi Expón a főiskolák és egyetemek sátránál juthattak hozzá a tájékoztató füzetekben nem szereplő információkhoz. Az egyetemi évek legfontosabb állomásaiba pedig a Felvi Teraszon, az Educatio Csapatjáték során nyerhettek bepillantást. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Idegennyelvi Központja idén először látogatott ki a Pont Ott Partira. Az intézmény munkatársai nemcsak leendő hallgatóikat várták a standnál, de széleskörű, nyelvvizsgával kapcsolatos tájékoztatást is nyújtottak az odalátogatóknak.
Különösen az intézmény hallgatói számára rendezett ingyenes nyelvtanfolyamokra hívták fel az érdeklődők figyelmét. A Wesley János Lelkészképző Főiskola már rutinos POP-osnak számít - évek óta kilátogat a rendezvényre. Az intézmény sátránál a Hallgatói Önkormányzat tagjai nemcsak a gólyatábor felejthetetlen élményeiről és a főiskolán lévő közösségi élet sokszínűségéről meséltek, hanem bemutatták az intézmény változatos szakjait és szakirányait is. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) színes tájékoztató anyaggal és jó zenével várta az érdeklődőket. Az intézmény már tavaly is képviseltette magát a rendezvényen: nemcsak a leendő hallgatók szerezhettek fontos információkat a BKF-fel kapcsolatban, hanem azokat a jelentkezőket is megvigasztalták, akik nem nyertek felvételt az intézménybe.
Szakkollégium és TDK
A különböző standok mellett a Felvi Fórum várta érdekes témákkal a felvételizőket. A délutáni kerekasztal-beszélgetések három fő témát öleltek fel: az egyetemi élethez való tanácsok mellett szó esett a külföldi ösztöndíjak és szakmai gyakorlatok lehetőségeiről, és a tanulmányok alatt megkezdett karrierépítésről is.
A délután utolsó beszélgetése az egyetemi évek alatt folyó karrierépítés lehetőségeiről szólt. Markója Szilárd, az Educatio Digitális Könyvtárának vezetője hangsúlyozta, az életre való felkészülés az egyetemre való belépés pillanatában kezdődik. A résztvevők hangsúlyozták, mivel az oktatás a tömegképzés felé mozdul el, fontos olyan többletek megszerzése, amelyekkel a versenytársak elé tud kerülni a hallgató. Szőke Anna, a Knorr-Bremse Fékrendszer Kft. HR-munkatársa elmondta, azok lesznek sikeresek, akik minél előbb aktív tevékenységekbe kezdenek: például szakkollégiumokhoz csatlakoznak, TDK-munkát készítenek, gyakornoki programokban dolgoznak. Veroszta Zsuzsanna, a DPR-kutatások vezetőelemzője kiemelte a személyes fellépés jelentőségét a sikeres állásinterjúk során, illetve kifejtette a hallgatók igényei közt egyaránt fontos helyet foglal el a karrier, a jó légkör, a társadalmi megbecsülés, és a biztonság. Utóbbit Lóczy Péter, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium szakmai főtanácsosa a közszférában való munkavállalás előnyeként említette a versenyszférával szemben, ahol viszont a munkabérek magasabbak. A beszélgetésekből a leendő egyetemisták számára kiderült, az egyetemi évek alatt legfontosabb a tudatosság, hiszen a szorgalomnak, a tudásnak és a nyitottságnak célkitűzésekkel kell párosulnia.