-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) bejelentette: a világban dúló fegyveres harcok miatt huszonnyolc millió iskoláskorú gyermek nem vesz részt alapfokú oktatásban - olvasható a metropol.hu-n.
Az összecsapások során lerombolják az iskolákat, de a gyakori szexuális visszaélések miatti félelem is visszatartja a gyermekeket az iskolába járástól.
Az UNESCO A rejtett válság: fegyveres konfliktusok és az oktatás című jelentésében 67 millió olyan kiskorú gyermekről számol be, akik 2008-ban kimaradtak a közoktatásból. Közülük 28 millióan a fegyveres erőszak sújtotta szegény országokban élnek. A szervezet adatai szerint 1999 és 2008 között összesen 35 államban zajlottak fegyveres konfliktusok.
A jelentés szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy a fegyverben állók gyakran a leggyengébb célpontokra támadnak: a gyermekekre és az iskolákra. Jemenben például az utóbbi két évben 220 iskolát romboltak le vagy fosztottak ki az összecsapások során. A kimaradások másik oka a konfliktusokkal járó, a kiskorúak ellen elkövetett szexuális visszaéléseket. A nemi erőszaktól tartva ugyanis sok gyermek nem mer iskolába járni. Az UNESCO a probléma megoldására a humanitárius segélyezés javítását és a szexuális erőszakok kivizsgálását végző, a Nemzetközi Büntetőbíróság által támogatott nemzetközi bizottság létrehozását javasolja.