nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • bm: @rofia: Ha végigolvastad volna a cikket, bölcs maradtál volna.
    2023. 02. 04, 00:14  A mi latinunk
  • mederi: @szigetva: Az ezer évvel ezelőtti tévedés a "gy" hang írását illetően nem éppen mulandó, r...
    2023. 02. 03, 18:12  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Abszolút tények nyilván nincsenek. A te hozzászólásaidra azonban a „jelen tudásun...
    2023. 02. 02, 10:55  Urál‒Altaj
  • mederi: @szigetva: Szerintem ilyen típusú vizsgálatoknál abszolút tényekről nyilván nem lehet szó,...
    2023. 02. 02, 08:31  Urál‒Altaj
  • szigetva: @mederi: Csak ez lehetetlen, ha valaki a tényeknek nincs birokában.
    2023. 02. 01, 11:49  Urál‒Altaj
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Arcfelismerő szoftver a vásárlói szokások elemzésére

Új megoldással, arcfelismerő szoftverrel elemezhetők a vásárlói szokások, ami lehetővé teszi, hogy a kereskedők minél nagyobb forgalmat érjenek el.

MTI | 2009. szeptember 23.
|  

Az alapvetően épület- és területvédelemmel foglalkozó Intellio Kft. szerdán sajtótájékoztatón bemutatott kiskereskedelmi marketing megoldásának lényege, hogy az intelligens szoftver a vevő arcát, ezen keresztül nemét és korát felismerve, azonosítva elemzi viselkedését: például bemegy-e az áruházba a kirakat megnézése után, a plázában, szupermarketben merre halad, melyik boltot, pultot, terméket mennyi ideig nézi. A rendszer jelzi, ha az üzletben valahol torlódás, tömeg alakul ki, vagy ha a pénztárak előtt sokáig kell sorban állni.

Bemegy, vagy sem? Megveszi, vagy nem veszi?
Bemegy, vagy sem? Megveszi, vagy nem veszi?
(Forrás: MTI/Illyés Tibor)

A szoftver segítséget nyújt a promóciós kampányok hatékonyságának elemzésében is, hiszen támogatásával megtudható, milyen korú és nemű ember mennyi ideig, a nap melyik szakában nézi az adott hirdetést. Az adatok akár hirdetésenként lekérdezhetők.

Kópházi János, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a megoldás az adatvédelmi szabályoknak megfelelően működik, azaz a kamera és a rendszer nem rögzíti az arcot, csak statisztikai adatokat gyűjt: a látogatószámot, a nemi megoszlást és a körülbelüli életkort.

A rendszer a kamerába néző arcokat 98-99 százalék körüli-fölötti arányban ismeri fel, míg a kort néhány év különbséggel.

Kérdésekre válaszolva elhangzott, a társaság a tervek szerint az idén mintegy 50 rendszert telepít. Szerbiában egy plázában már működik egy, az Egyesült Államokban most telepítenek egyet.

Egy egykamerás rendszer 1.000-1.200 euróba kerül, de a cég szerint be- és kijáratonként 2 kamera szükséges, illetve minden megfigyelni kívánt területre – például folyosókra, polcok elé – egy-egy további.

Címkék: Tech, Hirdetés
Információ
X