nyest.hu
Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

A nyelvész majd megmondja
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
 
Kirándulások Szemantikába
Firkasz: Ezért érdemesnek találtam a szófajok besorolási revízióját, különösképpen az elvontság és az elvont fogalmak újraértékelését. Mederi: A cikk utolsó mondatával lehet, hogy egyet értenék, ha a szófaj- leegyszerüsítési törekvés (legalábbis így értelmeztem a cikk alapján) megalapozott lenne.
2015. április 21. 18:30
4 hozzászólás
Az alapprobléma úgy tűnik a szókincs és annak egyéni mértéke szembe állítva a többiek összesként ismert szókincsével.Nem világos, hol kezdődik a szakismereti lexika és a "nyelvismeret", ezért van probléma a szakoktatással, a szakfordítással és erre akarnak a duális képézssel megoldást találni. De fognak-e?
2015. április 21. 09:51
3 hozzászólás
Az EU pénzosztó projektjeitől kezdve az osztálytermi értékelésig mindneki azzal foglalkozik, hogy a gondolkodási képesség, a kognitív kompetencia hibádzik a pedagógiai termelési folyamat végeredményéből. Nem véletlen, mert a gondolkodás fogalma körül van a legnagyobb bizonytalanság a szakirodalomban vagy pl. a vikipédiában. Az a tény, hogy millirdokat fordítanak az agykutatásra, mint a gondolkodás székhelyének feltérképezésére, Amerikábanm és Indiában azzla a bevallott céllal, hogy azt anyagokkal manipulálni lehesen, mutataja, hogy mivel az anyagi társadalmi világ konfliktusainak megoldása nem megy, a hatalom a tudamódosztással kísérletezik.
2015. április 21. 09:45
1 hozzászólás
Az MTA tavaly hirdetett egy szaktárgy módszertani kutatási pályázatot és már meg is történt a nyertesek kiválasztása. nem irigylem tőlük a támogatást, de tragikusnak tartom a született munkák társadalmi értékét.
2015. április 21. 09:24
1 hozzászólás
Provokatív ötletek készpénznek vett nézetek más szemszögből történő megvilágításával
2015. március 25. 11:00
6 hozzászólás
Bemutatkozó

1. Elvont szavak és a kontextus. A sok és az egy problémája

Utolsó hozzászólások
Információ
X