-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hoffmann Rózsa augusztus 6-án tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy 588 közoktatási intézményben járt le az igazgatói mandátum, ezekre a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) hirdetett pályázatot.
Az új tanévtől új időszámítás kezdődik a magyar köznevelés rendszerében, és ennek részeként ismét pedagógiai vezetővé válnak az igazgatók. Erről az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkára beszélt, amikor köznevelési intézményvezetői megbízásokat adott át szerdán a fővárosban.
Hoffmann Rózsa kiemelte: a jövőben az egyik hangsúly a minőségre helyeződik majd. Az államtitkár felidézte az intézmények állami fenntartásba vételét, amit szintén az oktatás és nevelés azonos színvonala érdekében léptek meg. A változás érinti az igazgatók szerepét is, feladatuk nem csupán az adminisztráció vagy a pénzszerzés, hanem hogy gondoskodjanak az intézményben folyó pedagógiai munka színvonalának állandó javításáról – fejtette ki.
Hoffmann Rózsa úgy fogalmazott: igazgatónak lenni elsősorban szolgálat és felelősség, nem hatalom. Felelősség a gyerekekért, a kollégákért, akik az intézményben tanítanak, és az egész közösségért. Felelősség továbbá „Magyarországért és hazánk jövőjéért” – vélekedett. A köznevelési államtitkár szerint egy-egy pedagógiai intézmény színvonala több mint 50 százalékban múlik azon, hogy ki és hogyan vezeti. A tanfelügyelet a jövőben nemcsak a tanári munkát vizsgálja majd, hanem az igazgatói tevékenységet is – jelezte, hozzátéve: ezért pedagógiai vezetővé válik ismét az igazgató, ahogy korábban is volt.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Hoffmann Rózsa beszélt arról a társadalmi megbecsülésről is, amelyet ki kell vívniuk a pedagógusoknak, és ebben a mostani megbízásoknak igen nagy szerepük van. Az államtitkár korábban 428 köznevelési intézményvezető kinevezéséről döntött. Hoffmann Rózsa augusztus 6-án tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy 588 közoktatási intézményben járt le az igazgatói mandátum, ezekre a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) hirdetett pályázatot. A második ciklusukra pályázókat, akiket kétharmados többséggel támogatott a tantestületük – ők 65-en vannak – az államtitkár automatikusan kinevezte.
Az ünnepségen részt vett Sipos Imre köznevelési helyettes államtitkár és Marekné Pintér Aranka, a Klik elnöke is.