-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Idegen nyelvként tesztelik a szlovákot a szlovákiai magyar iskolákban. A kísérlet a Felmérés 5 tudásfelmérő projekt keretein belül valósul meg, 30 kiválasztott intézményben – írja a kitekinto.hu a bumm.sk cikke nyomán.
A magyar kisebbség képviselőinek régóta céljuk, hogy a szlovák nyelvet idegen nyelvként tanítsák a magyar tannyelvű iskolákban. A tesztelés eredményeiből kiindulva a Hitelesített Mérések Nemzeti Intézete (NÚCEM) 2014-re ajánlásokat készít az oktatásügyi minisztériumnak, az Állami Pedagógiai Intézetnek és az Állami Tanfelügyelőségnek, az eredményeket pedig felhasználják a kisebbségi iskolák állami oktatási programjának megalkotásánál, valamint a tankönyvpolitika megállapításánál. A cél a szlovák nyelv hatékonyabb oktatása lenne.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A kísérlet során felmérik, hogy mennyire értik a magyar diákok az elmondott és olvasott szlovák szöveget, hogy tudnak írni a számukra idegen nyelven, és mennyire bő a szókincsük. A teszt ennek értelmében négy részből fog állni: értő szöveghallgatás, értő szövegolvasás, szókincs és írásbeli megnyilvánulás.
Fibi Sándor, a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségének korábbi elnöke szerint a szlovák nyelvet csak idegen nyelvként lehet oktatni a magyar iskolákban, mert sok olyan eleme van, ami a magyarban nem fordul elő, így a magyar anyanyelvű gyerekek nem biztos, hogy megértik.