-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Koedukálttá vált William Shakespeare egykori iskolája: a négyszázhatvan éves múltra visszatekintő intézmény először nyitotta meg kapuit lány diákok előtt.
Több mint harminc lány kezdte meg a tanévet szeptemberben a stratford-upon-avoni King Edward VI High School falai közt, hogy emelt szintű középiskolai tanulmányokat folytasson. Az ország 38 iskolájából több mint 200 diáklány jelentkezett a 16 éves korban induló és emelt szintű érettségivel záruló képzési időszakra.
Az intézmény vezető tanára, Bennet Carr szerint a „bárd az iskola gyarapodásaként tekintett volna a lányok” érkezésére. Mint hozzátette, kutatások bizonyítják, hogy a fiú és lány diákok különböző tanulási stílusokat és a középiskolai tanulmányaik folytatására irányuló eltérő megközelítéseket, perspektívákat hozhatnak magukkal, ezért mindkét nemnek hasznára válhat, ha látja, miként dolgozik a másik.
A történelmi lépésre az iskolabizottság 2011-ben született döntését követően került sor, miután a lány diákok felvételére vonatkozó 2002-es javaslatot elutasították – adta hírül a BBC News.