-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az Európai Unió és Kína az EU-Kína Interkulturális Párbeszéd Éve 2012 keretében oktatási programsorozatot szervez, melynek célja a kultúrák közötti párbeszéd, illetve a kölcsönös megértés elősegítése kulturális és tudományos csereprogramokon keresztül. Az első, június 14-ei programon kínai gyerekek ismerkedtek a Kodály-módszerrel, a július 30. és augusztus 12. között megrendezendő pedig egy kínai nyári tábor lesz.
A kreatív gyermek címmel június 14-én rendezett sanghaji EU-Kína szeminárium a kisgyermekkori nevelésről szólt, melynek keretében kínai óvodások ismerkedtek a Kodály-módszerrel. A rendezvény célja az volt, hogy jól használható kisgyermekkori nevelési módszereket mutasson be az európai országok gyakorlatából kínai óvónőknek és óvónőképzős hallgatóknak. A szeminárium első felében elméleti képzésen vettek részt a jelenlévők, majd workshopokon hat ország – Dánia, Franciaország, Magyarország, Németország, Olaszország és Spanyolország – mutatott be egy-egy módszertani gyakorlatot. Magyarország a Kodály-módszert ismertette a közönséggel mint a korai zenei nevelés talán leghaladóbb eszközét. A magyar előadó a Sanghajban élő Wéber Júlia volt, aki maga is zenész, és szakdolgozatát a Kodály-módszerről írta. A workshop-vezetők ezután óvodásoknak tartottak demo-foglalkozásokat.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A másik program a Kínai Híd Nyári Tábor, melyet magyar középiskolai diákok részére szerveznek. Wen Jiabao kínai miniszterelnök a 2008-as szecsuáni földrengést követően tanúsított magyar segítségért, köszönetképpen kéthetes kínai tanulmányutat hirdetett magyar középiskolai diákok számára. 90 magyar tanuló és kísérőtanáraik vehetnek részt az utazáson július 30. és augusztus 12. között. Az utazás keretében a diákok Pekingbe, Sanghajba, Csungkingba és Harbinba is ellátogatnak, melynek során megismerkednek a kulturális és történelmi látványosságokkal, kínai családokkal találkoznak, valamint 20 nyelvi órán is részt vesznek, melynek végén oklevéllel igazolt vizsgát tesznek. A programban két szegedi, három budapesti, két miskolci, egy pécsi, egy bonyhádi és egy egri gimnázium vesz részt.