-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mintegy 600 gyereket bevonva több mint 100 múzeumpedagógiai foglakozást bonyolított le „Az ókori kultúráktól a modern művészetekig” című, európai uniós támogatásból megvalósított projektje keretében 2011 szeptembere és 2012 júniusa között a Szépművészeti Múzeum.
A TÁMOP-pályázat kiírásának megfelelően a múzeum különböző jellegű oktatási intézményeket kért fel partnerként, ezek sora az óvodáktól az általános iskolákon át a középiskolákig terjedt. A 13,3 millió forintos költségvetésű projektben végül 11 fővárosi és Pest megyei oktatási intézmény vett részt – számolt be az eredményekről a csütörtöki budapesti projektzáró sajtótájékoztatón a Szépművészeti főigazgató-helyettese.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Mihály Mária elmondása szerint az együttműködések keretében összesen 108 foglalkozást bonyolítottak le, ami 237 órányi múzeumi programot és ennek többszörösét kitevő előkészítő munkát jelentett.
Bartos Zoltán, az intézmény múzeumpedagógiai osztályának vezetője hozzátette, hogy a projekt miatt 23 új foglalkozási tematikát dolgoztak ki, köztük újdonságként olyanokat is, amelyek több korszakon átívelve dolgoznak fel egy-egy témát.
Játékos foglalkozások keretében ismerkedtek a múzeum világával az óvodások, míg az alsósok a tanmenethez illeszkedő, egész tanéves foglalkozás-sorozatokon vehettek részt. A projektben roma, mozgássérült és gyengén látó, valamint hátrányos helyzetű gyerekeknek és fiataloknak szóló témanapok is helyet kaptak.
A partnerintézmények részéről összesen 39 pedagógus vett részt a foglalkozások kidolgozásában és lebonyolításában, míg a Szépművészeti Múzeum kilenc múzeumpedagógusa dolgozott a projektben – jegyezte meg a szakember. Bartos Zoltán az MTI kérdésére elmondta: a programok tapasztalatai, a kidolgozott tematikák beépülnek a jövőbeli foglalkozásokba is.