-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyszerű és gyors vizsgálattal, agyi szkenneléssel jósolható meg, ha egy diszlexiás gyerek jó eséllyel megtanulhat olvasni - állapították meg amerikai, brit és finn kutatók hétfőn közzétett tanulmányukban.
Még az egyébként igen okos diszlexiás gyerekeknek is nehéz lehet, vagy élethosszig tartó frusztrációt okozhat az olvasás megtanulása. Az amerikai tudományos akadémia folyóiratában, a PNAS-ben most közzétett tanulmány szerint azonban 90 százalékos pontossággal megjósolható a fejleszthetőség a gyerekek olvasási készségében agyi szkennelés segítségével.
Mint Bruce McCandliss kutatásvezető, a Vanderbilt Egyetem munkatársa kiemelte, kutatásuk minden eddiginél pontosabban mutatta meg, hogy a diszlexiás gyerekek miben különböznek egymástól, mitől függ, hogy két-három éves fejlesztéssel milyen eredmény érhető el náluk.
A kutatásokat a Stanford Egyetemen, az MIT-n, a brit York egyetemén és a finn Jyvaskyla Egyetemen végezték.