-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kína előbb-utóbb az Apple legnagyobb piacává fog válni – hangoztatta Tim Cook, az amerikai óriásvállalat elnök-vezérigazgatója, akivel több kínai lap is interjút közölt.
Tim Cook a Hszinhua hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy új termékekkel fog megjelenni a kelet-ázsiai országban, de nem volt hajlandó kommentálni azt a korábban elterjedt feltételezést, miszerint egy olcsóbb, az iPhone 5-re hasonlító, de más anyagok felhasználásával gyártott készüléket visz a feltörekvő piacra.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Cook a Sina hírportálnak azt hangsúlyozta, célja, hogy új termékeik az engedélyeztetési eljárás rövidítésével a lehető leggyorsabban jussanak el a kínai piacra. Az Egyesült Államokban tavaly szeptemberben bemutatott iPhone 5-öt Kínában például csak december közepén kezdték árusítani, s három nap alatt több mint ötmilliót adtak el belőle. A mini iPadek egykettőre hiánycikkekké váltak. Az Apple termékek rendkívül népszerűek a kínai piacon, a városokban már-már tömegcikknek számítanak. Hivatalos márkaáruházakból a szárazföldi Kínában összesen nyolc van, három Pekingben és három Sanghajban, valamint egy-egy Sencsenben, illetve Csengtuban, s további három található Hongkongban.
A cég első Apple Store-ját 2008-ban nyitották meg Pekingben, és Ázsia eddigi legnagyobbját októberben adták át, szintén a fővárosban. Cook most megerősítette, hogy a cég rövidesen 25-re emeli áruházainak számát, ami megegyezik a már 2010-ben meghirdetett céllal, bár akkor a határidőt 2012 végére szabták.
A China Daily összeállításában kitér rá, hogy az Apple-vezér tárgyalt a ipari és információtechnológiai miniszterrel, Miao Vejjel. Felkereste a China Unicomot, az egyik partnerszolgáltatóját, valamint járt Kína és a világ legnagyobb mobilszolgáltatójánál, a 700 millió előfizetővel rendelkező China Mobile-nál, erről azonban részleteket nem közölt. A China Mobile az egyetlen a nagy kínai szolgáltatók közül, amely nem kínál Apple termékeket előfizetőinek.
Az 1,1 milliárd mobil-előfizető hazájában Cook arról is beszélt, hogy ígéretesnek tartja az országot és annak piacát, s hogy mennyire a hatása alá került. Emlékeztetett: legalább húsz alkalommal járt már kínai földön, először 1996-ban.