-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mindaddig, amíg nem sértjük mások jogos érdekeit, addig azt kezdünk az életünkkel, amit akarunk, ez az emberi szabadság, önállóság.
Tenni kell azért, hogy a fiatalok, a „jövő generációi” megismerjék azokat a jogvédő intézményeket, amelyek az ő elemi érdekeiket is védik a társadalomban – hangoztatta a Kúria elnöke, amikor egy rendhagyó iskolai óra keretében előadást tartott hétfőn a budapesti Lauder gimnáziumban.
Darák Péter a Nyitott Bíróság elnevezésű program első állomásán a diákok előtt arról beszélt, hogy a szabadságnak vannak határai, ez pedig mások jogainak a sérelme. Úgy fogalmazott, mindaddig, amíg nem sértjük mások jogos érdekeit, addig azt kezdünk az életünkkel, amit akarunk, ez az emberi szabadság, önállóság. Hozzátette: ez a szabadság a 18 év alatti diákokat persze korlátozottabb formában illeti meg. Arról is beszélt, világosan különbséget kell tenni a vélemények és a tények között; ez utóbbival nagyon óvatosan kell bánni, mert azokról könnyen kiderülhet, hogy hamisak. Elmondta, a vélemény az emberi szabadság körébe tartozik, „az szívünk joga”, ha azt nem lekicsinylő vagy megalázó módon fogalmazzák meg.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az Országos Bírósági Hivatal által szervezett iskolai órán a diákok eljátszották egy konkrét büntetőper tárgyalását; a tanulók talárba öltözött ügyészként, valamint védőként, tanúként és vádlottként beszélhettek, érvelhettek a bírói pulpitusként szolgáló tanári pad előtt.
A Kúria elnöke az óra után újságírói kérdésekre arról beszélt, fontos, hogy a diákok megismerjék azokat az intézményeket, amelyek a társadalom békéjét, és adott esetben az ő érdekeiket is védik. Hozzátette: jobbnak tartja, ha a bírók jönnek el egy iskolába megmutatni, milyen egy tárgyalás, mintha ilyen ismeretek hiányában egy diák kényszerül arra, hogy a tárgyalóteremben megjelenjen.
Az Országos Bírósági Hivatal (OBH) az átlátható, nyitott bíróság jegyében indított előadássorozatot a középiskolákban, ennek volt első állomása Darák Péter előadása.
A diákok a program keretében tájékoztatást kapnak a hatalmi ágak megosztásáról, a bíróságok igazgatásáról, a bírói függetlenségről és mentelmi jogról, a bíróvá válásról, a bírósági szervezeti rendszerről, a tanácsok összetételéről, a büntető, polgári, közigazgatási, munkaügyi bírósági eljárásokról továbbá alapvető eljárási jogaikról és kötelezettségeikről.