-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A készségtárgyakat (testnevelés, ének) és a nyelveket oktató tanárok iskolák közti kölcsönzése, illetve megosztása jó megoldást jelenthet az intézmények pénzügyi gondjaira – javasolta Steve Munby kormánytanácsadó a The Guardian szerint.
A brit iskolarendszert szintén érinti a gazdasági válság és a pénzhiány, így a kormány felszólította az oktatási intézmények igazgatóit, hogy álljanak elő takarékossági programmal. A brit kormány pénzügyi megszorításairól a Nemzeti Iskolavezető-képzési Főiskola (NCSL) feje a mai napon számol be az érintetteknek az intézmény éves kongresszusán, Birminghamben.
Munby úr ezt így fogalmazott: „kemény idők járnak, amelyek a teljesítményt érintő megtakarításokat követelnek. Ez alól az iskolák sem vonhatják ki magukat. Nehéz dolguk lesz. Ha küzdelmes az élet, ahhoz innovatív vezetői stílusra van szükség, máskülönben megszorításokra kerül sor.”
A szakértő szerint az iskolaigazgatóknak fontolóra kellene venniük, hogy összefogjanak a többi iskolával, és megosztott állásokat létesítsenek pl. az iskolák gazdasági vezetőinek vagy a zene-, nyelv- és testnevelő tanároknak. Sőt, továbbment: szerinte ez a fajta megosztott munkajogi státusz lenne a jövőben a norma. A cél az iskolák szorosabb együttműködésének elősegítése.
A tanácsadó azzal is tisztában van, hogy a brit lakosság csökkenő fogyasztási kedve miatt az NCSL is takarékoskodni kényszerül, de hátrányból indul: „nincs a mostani helyzetben igazán jól használható, egységes gyakorlatunk [...], ami sok problémát megoldana. Búcsút kell mondanunk a következetlenségnek.”