-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mese és net – miért ne férhetne össze a kettő? A számítógép és a mesék világát kötötte össze egy pályázat kapcsán a Magyar Szó napilap.
Neked mit jelent az internet? Nap mint nap számítógépezel? És egyébként szereted a meséket? Akár ezt is kérdezhették volna a vajdasági iskolásoktól a Chipkerózsika elnevezésű pályázat kiírói. A pályázat célja ugyanis az volt, hogy erről a számukra mindennapos élményről szőjenek meséket a diákok.
Általános iskolások és az internet – a kettő közti kapcsolatra a mesék világán keresztül volt kíváncsi az Archimedes Oktatóközpont és a Magyar Szó. A vajdasági napilap olyan meseíró pályázatot hirdetett alsósoknak és felsősöknek, amire a számítógép és az internet világához kötődő élményeiket vagy ötleteiket feldolgozó meséket vártak a gyerekektől.
Három korosztályban indulhattak a meseíró gyerekek: külön az alsósok, és külön-külön az 5-6. illetve a 7-8. osztályosok. Amint a lap cikke beszámol róla, végül több mint 200 mesét kaptak a lelkes alkotópalántáktól – így nem is tudják mindet megjelentetni az újság hasábjain. A díjakról gyakorló újságírók döntöttek, és a nyerteseket holnap jutalmazzák meg.