-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Rendhagyó angolórákat szervez április 25-től a Magyar Nemzeti Galéria: az új program keretében a gyerekek nemcsak a műalkotásokkal ismerkedhetnek meg, hanem a játékos foglalkozások keretében angol szókincsüket is bővíthetik.
A program során a fiatalok a műalkotásokhoz kapcsolódó játékos nyelvi feladatokkal fejleszthetik idegennyelvtudásukat, emellett pedig művészeti stílusokkal, technikákkal és a kreatív alkotás örömével is megismerkednek – tudatta közleményében az intézmény.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A foglalkozások két részből állnak: a kiállítótérben a műalkotások által inspirált témához kapcsolódóan feladatokkal, játékokkal fejlesztik a szakemberek a gyerekek angol szókincsét, beszéd-, írás-, olvasás- és halláskészségét, majd a nyelvtani anyagot művészettörténeti ismeretekkel egészítik ki. A kiállítótéri foglalkozást kreatív alkotás követi, mely szorosan kapcsolódik a múzeumi angolóra tematikájához és alkalmat ad az óra során megszerzett ismeretanyag ismétlésére és elmélyítésére.
A nyelvórákra elsősorban iskolás csoportok jelentkezhetnek, de tanítás utáni időben egyéni érdeklődőket is várnak a szervezők. Részletes információk, a program ára, bejelentkezés és letölthető tematika a múzeum internetes oldalán érhető el.