-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy csoportnyi holland iskolafelügyelő szemrevételezi az angol nyelvoktatás színvonalát Svédországban – a terv sokakat felbőszít.
„Nem hinném, hogy az angoltanítással problémáink lennének. Szerintem sokkal nagyobb gond van a matektanítással” – véli egy hozzászóló arra a cikkre reagálva, amely beszámol a különös megállapodásról.
Holland iskolafelügyelőket bíztak meg ugyanis azzal, hogy figyeljék meg az angol nyelvtanítás módszereit 30 svéd iskolában. Igaz ugyan, hogy a holland vizsgálódókat svéd szakemberek is elkísérik majd, a svéd pedagógusok szövetsége mégis tiltakozik az akció ellen.
„Egyszerűen irritál, hogy erről nem is tájékoztattak bennünket. Nem is értem, egy holland cég megbízottjai hogyan jönnek ahhoz, hogy egy svéd iskolát tanulmányozzanak. Milyen alapon fognak ítéletet hozni, és mi történik az eredményekkel? – teszi fel a kérdést a tanárok szövetségének felháborodott elnöke.
Az akciót elrendelő svéd iskolafelügyelőség arra hivatkozva hárítja el a kritikát, hogy egy külföldi cég bizonyára más szempontok alapján dolgozik, így remélhetőleg tanulni fognak majd a közös munkából.
A projekt keretében 11 és 16 év közötti diákok angolóráit veszik górcső alá a 2010-es tanév végéig. Bizonyára fontos tanulságokat várnak a vizsgálattól, ha hajlandóak a 714 ezer dolláros költségeket is fedezni.