-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Új blog indult, amelyen a tankönyvekkel kapcsolatos tapasztalatokat lehet megosztani.
„Van, amihez mindenki ért. A foci, az iskola és a tankönyv is ide tartozik. Ebben a blogban a tankönyvekről beszélünk” – ezekkel a mondatokkal indult útjára a Tankönyvek című blog, ami – nem váratlanul – tankönyvekről szól „diákoknak, tanároknak, szülőknek, mindenkinek, aki iskolába jár vagy járt”. „Milyen a jó tankönyv? Egy másik miért rossz? Tanulod? Tanítod? Netán írod? A gyereked, unokád használja? Vagy a szomszéd? Szólj hozzá! Adj tanácsot!” – biztatnak a szerzők.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az új kísérleti tankönyvek nyelvtani köteteiről és munkafüzetekről a Mivel kísérleteznek a kísérleti tankönyvek? című sorozatunkban írtunk. De korábban is rendszeresen foglalkoztunk tankönyvekkel. A blogot a Történelemtanárok Egylete (TTE) indította, mivel „fontosnak tartja, hogy a bármely tankönyvről mindenki kifejthesse véleményét”. Az általunk is sokat elemzett és kritizált új OFI-tankönyvek elemzésére Tankönyv vagy Tankönyvek? címmel indítottak programot a Norvég Civil Alap támogatásával. Ebben a munkában a Magyartanárok Egyesülete, az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete, a Az Európai Szülők Egyesületének (EPA) magyar tagszervezete, és a tankönyvesek civilszervezete, a TANOSZ is részt vesz.
Az új blogon egyelőre csak a beköszöntő bejegyzés van fönt, de érdemes lesz nyomon követni az ott zajló vitát – tanárként és szülőként egyaránt. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a szakmai diskurzus elér majd az oktatásügyi döntéshozókig is.