-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Dél-Afrika felsőoktatási minisztere bejelentette, hogy fontolgatják, hogy a felsőoktatás feltételévé tegyék egy afrikai nyelv ismeretét.
Dél-Afrikában hiába tettek hivatalossá kilenc helyi nyelvet, az afrikai nyelvek csak nagyon lassan nyernek teret az angollal szemben, és különösen így van ez az oktatásban.
Az ország felsőoktatási minisztere egy múlt heti beszédében kijelentette, hogy fontolgatják legalább egy afrikai nyelv ismeretének kötelezővé tételét a felsőoktatásban.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A miniszter azt is hozzátette, hogy egy ilyen rendelkezés bevezetése előtt meg kell még vizsgálni, hogy a javaslat milyen nehézségeket jelentene a tankönyvipar számára, és hogy milyen következményekkel járna az afrikai nyelvek fejlődésére és használatára nézve.
Forrás: