-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy medvebocs rossz fát tett a tűzre, mire az anyja megleckézteti. És a jelenetet valaki végigfotózta. Vigyázat, állati megható képek következnek!
A gyerekek is követnek el néha hibákat... Nem mindig teszik azt, amit az anyukájuk már megtanított nekik, vagyis azt, amiről az anyukájuk azt gondolta, hogy már nem megtanította. Ilyenkor egy újabb lecke következik, amiből a kicsi talán végre érteni fog. Hogy hogy megy ez medvééknél? – Ezt a nevelési folyamatot dokumentálja egy fantasztikus képsorozat, amely az ukrajnai Szimferopol állatkertjében készült; a képeket a VetLocator közölte.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Azt sajnos nem tudjuk, mit tett a medvebocs, de az anyukája testtartásából és mimikájából ítélve semmi olyasmit, ami elnyerte volna a szülők tetszését. Miután rossz fát tett a tűzre, az oktalan bocsot sarokba szorítja az anyja (szó szerint), és nyilvánvalóan felelősségre vonja... Aki volt hasonló helyzetben, tudja, mit érezhetett a kis mackó.
Vannak akik szilárdan vallják, hogy a büntetés nem eredményes nevelési eszköz. Szemmel láthatóan a medveanya nem ezek közé a szülők közé tartozik. A szóbeli feddést cselekvés követi: az anyuka, hogy megleckéztesse fiát, megragadja nyakánál fogva, és fölemeli a levegőbe...
Miután a nehezén túl vannak, és a bocs újra talajt érez a lába alatt, jobb belátásra tér. Tisztes távolságból bocsánatkérően néz anyjára, aki mintha már meg is enyhült volna... A büntetés, úgy látszik, medvééknél beválik – legalábbis rövid távon.
És mit is tehetne egy érző szívű medvemama egy ilyen helyzetben? Természetesen megvigasztalja oktalan fiacskáját, és szeretetéről biztosítja. Az egész jelenet állati emberi!
Forrás