Kövessen, kérem!

Nem lát minket a Facebookon?

Kenyérpirítón szeretné?

Legutolsó hozzászólások
  • hun: @scasc " a "hun" és a "szkíta" kb. annyit jelentett, mint manapság "sztyeppei félnomád", a...
    2014. 07. 31, 23:08  Hunok az alkotmányban?
  • hun: @Sigmoid: "Alapvetoen amire ki akarok lyukadni az az, hogy a honfoglalo magyarsag nyugodta...
    2014. 07. 31, 22:57  Érvek és tények – Pusztay János...
  • LAttilaD: Sok éve tudatosan használom a szót irodalmi szövegben, és remekül elvagyok vele. Általában...
    2014. 07. 31, 22:06  M se
  • Galván Tivadar: Azért én érzek árnyalatnyi különbséget: "Bár én se mentem volna bele a dologba" [, mert na...
    2014. 07. 31, 19:47  M se
  • Pesta: A váltott műszakos munka teszi tönkre az embert, nem a korán kelés vagy a későn fekvés, ha...
    2014. 07. 31, 18:55  Mennyi alvásra van szükségünk?
A nyelvész majd megmondja

Nyelvről vitatkozik kollégáival?

Kételyei támadtak?

Kálmán László nyelvész válaszol olvasóink olyan égető kérdéseire, mint például:

Sérv, érv: hány tőről fakadnak?

Ció, akció, trakció, attrakció

A mi latinunk

Mi ez az izé?

Megint a lét és nemlét határán

Tegye fel kérdését Ön is!

A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
Ábécédé…
Hatékony fejlesztő program olvasási nehézséggel küzdő gyerekeknek

Elterjedt olvasási nehézségnek számít, hogy a gyermek képes ugyan felolvasni hibátlanul egy mondatot, az olvasottakat viszont már nem tudja megérteni. Felmérések szerint a gyermekeknek átlagosan 7-10 százaléka küzd ezzel a fajta nehézséggel. Nekik vajon mi segít jobban: az írott szövegekkel vagy inkább a beszéddel, szókinccsel való foglalkozás?

nyest.hu | 2010. augusztus 4.
|  

Felmérések szerint a gyermekeknek átlagosan 7-10 százaléka küzd azzal az olvasási nehézséggel, hogy noha képes felolvasni hibátlanul egy szöveget, annak jelentését már nem érti meg. Brit kutatók most arra keresték a választ, hogy nekik vajon mi segít jobban: az írott szövegekkel vagy inkább a beszéddel, szókinccsel való foglalkozás?

Hatékony fejlesztő program olvasási nehézséggel küzdő gyerekeknek

A York Egyetem kutatói 8-9 éves gyerekeket vizsgáltak, akiket három csoportba osztottak: az egyik csoporttal főleg szövegértési feladatokat gyakoroltak, vagyis inkább írott szövegekkel foglalkoztak (például vizualizáció és újraolvasás útján), a másik csoport inkább szóbeli fejlesztést (például szókincsbővítést) kapott, míg a harmadik csoport a kettő kombinációját tapasztalhatta meg. A gyermekek teljesítményét mind a képzés kezdetén, mind közben, mind pedig 11 hónappal a fejlesztés után is értékelték – számol be a Science Daily.

A kutatók azt találták, hogy egyrészt mindhárom program segítette az olvasási készségek fejlődését, másrészt a három közül az bizonyult a leghatékonyabbnak, amelyik a szóbeli feladatokra helyezte a hangsúlyt. A kísérlet készítői így azt a következtetést vonták le: „a szókincsben megmutatkozó hiányosság az olvasási nehézségek elsődleges oka”.

A szókincset pedig hogyan máshogy is lehetne jobban fejleszteni, mint sok-sok mesével, beszélgetéssel.

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X