-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Délután fog kezdődni a tanítás egy brit magániskolában, mivel a kamaszok számára élettanilag nem előnyös a korán kelés.
Egy nagy-britanniai magániskolában délután fél 2-től este 7-ig tart majd a tanítás a kamaszoknak. Nekik ugyanis „biológiailag” nehezükre esik a korán kelés – számolt be nemrégiben a változásról a The Guardian.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A változtatás az ottani hatodik osztályosokra érvényes, akiknek „biológiai tulajdonságuk, hogy később fekszenek le, és nehezükre esik reggel fölkelni”. Az iskola vezetői és tanárai abban bíznak, hogy a változtatás jó hatással lesz a tinédzserekre. Remélik, hogy azzal, hogy a tanulóknak nem kell reggel 9-re iskolába menniük, viszont bent lesznek este 7-ig, sikerül jobban kihasználniuk az aktív idejüket, és így sok stressztől szabadítják meg őket. A délutáni iskola másik nagy előnye az lesz számukra, hogy így kikerülhetik a legnagyobb reggeli dugókat.
„Ma már egyre több tudományos kutatás is bizonyítja azt, amit a tanárok és a szülők jó régen tudnak. A kamaszok tényleg nem alszanak eleget hét közben, ez pedig kihatással van az iskolai teljesítményükre, a kognitív fejlődésükre és a mentális és fizikai állapotukra, egészségükre is” – mondta el Guy Holloway, a változást bevezető iskola igazgatója.
A most 15 éves Gabriel Purcell-Davis lesz az egyik első, aki kipróbálhatja a délutáni iskolát; ő így nyilatkozott: „Az ágyamban szeretnék fölébredni, és nem a matekórámon”. Az iskola szóvivője szerint a szülők tudják, mennyire nehéz feladat valamiféle napirendet kialakítani kamaszkorban a gyerekek számára. Remélik azonban, hogy a délutáni tanítás bevezetésével sikerül hatékonyabban kihasználni a kamaszok idejét, és ezzel csökkenthetik a tinédzserek stressz-szintjét.
Forrás
Sixth form cancels all morning lessons to help sleepy students