-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Azt nem veszed észre, hogy a "sok" egy főnévi csoporton belüli determi...2024. 02. 22, 17:55 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Mese útja országos olvasóvá nevelési program Tündér havának elindítása mellett múzeumpedagógiai foglalkozások, könyvkiállítás, mesemondó műsor és tárlatvezetés is várta a gyerekeket, pedagógusokat és könyvtárostanárokat a Tündérek a Tündérpalotában című szakmai rendezvényen az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet – Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumban (OFI-OPKM) hétfőn Budapesten.
Az OPKM, a Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsának Magyar Egyesülete (IBBY) és a Könyvtárostanárok Egyesületének (KTE) közös, olvasóvá nevelést célzó rendezvényén Fazekasné Sin Gyöngyi könyvtárostanár és Bosnyák Viktória író Tündérboszorkány címmel bemutató foglalkozást tartott alsó tagozatos tanulókkal. Az író gyermekregénye szerint a tündérboszorkányok olyan könyvtárostanárok, akiknek az iskolájában nem olvasnak a gyerekek. A tündérboszorkányokat úgy lehet ismét tündérré változtatni, ha a gyerekek újra sokat olvasnak, és gyakran járnak a könyvtárba. A foglalkozáson a könyvtárostanár egyebek mellett arról kérdezte a diákokat, hol élnek a tündérek, hogy néznek ki és hol lehet velük találkozni. Szó esett arról is, hogy milyen könyvek találhatók az olvasóteremben, milyen kötetekben lehet utánanézni a többi között a tündéreknek, de az egyik feladat megoldása érdekében az interneten is kutakodtak a tanulók. A foglalkozást rajzolás, szótárhasználat és interjúkészítés is színesítette. A foglalkozáson részt vevő diákok közül többen úgy nyilatkoztak, hogy nagyon tetszett nekik a "rendhagyó óra" és szívesen jönnének máskor is.
Pincétől a padlásig címmel Bakó Anna szakmai vezetésével tekinthették meg az érdeklődők az OPKM műemléki Tündérpalota fantázianevű épületét, de az Orbis Pictus – Szemléltetés az iskolában című állandó tárlat is nyitva állt a közönség előtt. A résztvevők emellett megnézhették az OPKM és a KTE 2001-2002-ben nagy sikert aratott gyermekkönyv-történeti kiállítását és a Tündérek könyvei című tárlatot, a gyerekeket mese, papírmárványozás és feladatlapos játékok is szórakoztatták.
Az olvasóvá nevelő program projektjeihez önkéntes alapon csatlakoznak a gyermekek olvasásáért felelősséget érző szervezetek, intézmények. A 2009. áprilisban indult és 2010 áprilisáig tartó program célja, hogy szakmai támogatást nyújtson mindazoknak, akik a gyermekkel foglalkozva olvasási nehézségeket, az olvasási kedv romlását tapasztalták. Minden hónap egy mesehőst jár körbe, középpontban volt már egyebek mellett a Vándor, a Boszorkány, a Sárkány, az Óriás és a Varázsló is.