nyest.hu
Kövessen, kérem!
Legutolsó hozzászólások
A nyelvész majd megmondja
A legnépszerűbb anyagok
Írjon! Nekünk!
nyest.hu
nyest.hu
 
A legütősebb társadalmi célú reklámok

A reklámok között különleges helyet foglalnak el az úgynevezett társadalmi célú hirdetések. Ezek egy-egy fontos társadalmi, környezeti problémára hívják föl az emberek figyelmét. Vannak közöttük igen erőteljes hatásúak is. Ezekből mutatunk most néhányat.

nyest.hu | 2014. június 21.
|  

A reklámokra a leggyakrabban úgy tekintünk, mint alapvetően a fogyasztót valaminek a megvételéről meggyőzni kívánó, manipulatív eszközökre. Leggyakrabban valóban erre szolgálnak a hirdetések; így viszonylag kevés közük van a társadalmi felelősségvállaláshoz. vannak azonban olyan reklámok is, amelyek igen erőteljesen hívják föl az emberek figyelmét egy-egy társadalmi vagy környezeti problémára. A Bored Panda most egy hosszú gyűjteményt közölt ezekből a fontos társadalmi üzenetet hordozó hirdetésekből. Mi ebből válogattuk ki a számunkra legütősebbeket.

A következő reklám arra hívja föl a figyelmünket, hogy bárki válhat áldozattá. Az erőszakos cselekmények kárvallottjai nem különlegesen rossz helyzetben levő emberek, pont olyanok, akik ülhetnek a buszon vagy a moziban, azaz pont olyanok, mint mi magunk.

Az áldozatok pont olyanok, mint te vagy én
Az áldozatok pont olyanok, mint te vagy én
(Forrás: boredpanda.com)

A WWF következő plakátján egy cápauszonyt látunk az egyik képen, a másikon azonban ez már nincs rajta. Arra hívja föl a kép a figyelmet, hogy a cápánál csak egy vérfagyasztóbb dolog van: az, ha nincs cápa, azaz, ha kihal.

Ijesztő – még ijesztőbb
Ijesztő – még ijesztőbb
(Forrás: boredpanda.com)

A következő kép arra hívja föl a figyelmet, hogy a társadalmi egyenlőtlenségek hátterében sokszor a bőrszín áll. Különösen ütős, hogy a képen az újszülöttön van megjelenítve a bejósolható jövő.

A bőrszínünk nem lenne szabad, hogy meghatározza a jövőnket
A bőrszínünk nem lenne szabad, hogy meghatározza a jövőnket
(Forrás: boredpanda.com)

A következő kép a légszennyezést a gyilkossággal kapcsolja össze vizuálisan. A fölirata szerint a légszennyezés következtében évente 60000 ember veszti életét.

A légszennyezés 60000 embert öl meg évente
A légszennyezés 60000 embert öl meg évente
(Forrás: boredpanda.com)

A következő kép pedig a közösségi oldalakon terjedő „lájkolós kampányok” ürességére és hiábavalóságára hívja föl a figyelmet. Arra mutat rá, hogy egy ügy mellé úgy odaállni, hogy megnyomjuk a Like / Tetszik gombot: nem igazi segítség. A plakát ehelyett az önkéntes segítő munkára biztat.

A lájkolás nem segítség. Önkénteskedj!
A lájkolás nem segítség. Önkénteskedj!
(Forrás: boredpanda.com)

Aki pedig további társadalmi üzenetet hordozó reklámokat nézegetne, kattintson a Bored Panda összeállítására!

Forrás

40 Of The Most Powerful Social Issue Ads That’ll Make You Stop And Think

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon.
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!
Információ
X